Людям із порушенням зору
Побудовано на платформі
Повернутися до новин

Інформація від поліцейского громади

Виконавчий комітет
17.03.2021

Методичні рекомендації для використання у службовій діяльності поліцейськими, у зв’язку з прийняттям Верховною Радою України, Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності за окремі правопорушення у сфері безпеки дорожнього руху» (далі – Закон) від 16.02.2021.

 

Відповідно Законом унесено зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення, Закону України «Про дорожній рух», Закону України «Про Національну поліцію», а саме:

 

Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі – КУпАП):

змінами до частини другої статті 13 КУпАП, визначено, що особи віком від шістнадцяти до вісімнадцяти років, що вчинили адміністративні правопорушення за статтею 130 КУпАП, підлягають адміністративній відповідальності на загальних підставах;

 

змінами до частини першої статті 142 КУпАП, поліцейським надано повноваження щодо фіксації порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, в режимі фотозйомки (відеозапису) за допомогою технічних засобів з функціями запису, зберігання, відтворення і передачі фото-, відеоінформації, а також фіксації в автоматичному режимі за допомогою технічних засобів - приладів контролю за дотриманням правил дорожнього руху з функціями фото-, відеофіксації, які функціонують згідно із законодавством про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах;

 

змінами, внесеними до статті 21 КУпАП заборонено звільнення від адміністративної відповідальності з передачею матеріалів на розгляд громадської організації або трудового колективу осіб, які вчинили правопорушення, передбачені частинами другою − четвертою статті 126 та статтею 130 КУпАП;

 

статтю 22 КУпАП доповнено Приміткою, якою визначено, у разі вчинення малозначного правопорушення, відповідальність за яке  передбачена частиною четвертою статті 121, частиною п’ятою статті 122, статтями 1222, 1224, частиною третьою статті 123, частинами другою − четвертою статті 126 та статтею 130 цього Кодексу до правопорушника не може бути застосовано звільнення від адміністративної відповідальності обмежившись усним зауваженням;

 

положеннями статті 38 КУпАП збільшено термін накладення адміністративного стягнення за вчинення правопорушень, передбачених статтею 130 КУпАП до одного року з дня його вчинення;

 

Частиною п’ятою статті 121 КУпАП посилено відповідальність за порушення правил користування ременями безпеки або мотошоломами – тридцять неоподаткованих  мінімумів доходів громадян,

 (поліцейський виносить постанову у справі про адміністративне правопорушення про накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу - 510 грн);

 

Відповідно до частини шостої статті 121 КУпАП, збільшено відповідальність, за порушення керування водієм транспортним засобом,
не зареєстрованим або не перереєстрованим в Україні в установленому порядку, його експлуатація без номерного знака або з номерним знаком, що не належить цьому засобу чи не відповідає вимогам стандартів, або з номерним знаком, закріпленим у не встановленому для цього місці, закритим іншими предметами, у тому числі з нанесенням покриття або застосуванням матеріалів, що перешкоджають чи ускладнюють його ідентифікацію, чи забрудненим, що не дозволяє чітко визначити символи номерного знака з відстані двадцяти метрів, перевернутим чи неосвітленим –  п’ятдесят неоподаткованих мінімумів доходів громадян,

(поліцейський виносить постанову у справі про адміністративне правопорушення про накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу - 850 грн);

 

Згідно частини сьомої статті 121 КУпАП збільшено суму штрафу при повторному протягом року вчиненні будь-якого з порушень, передбачених частиною шостою цієї статті, розмір відповідальності збільшився до ста неоподаткованих мінімумів доходів громадян (1700 грн) або громадські роботи на строк від тридцяти до сорока годин, з оплатним вилученням транспортного засобу чи без такого.

(поліцейський складає протокол про адміністративне правопорушення, який направляється до суду);

 

Статтю 122 КУпАП доповнено частиною четвертою такого змісту: «Перевищення встановлених обмежень швидкості руху транспортних засобів більш як на п’ятдесят кілометрів на годину, що тягне за собою накладення штрафу в розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. (1700 грн.)»,

відповідно частини четверта – шоста вважаються частинами п’ятою – сьомою, а також посилено відповідальність за порушення:

частини першої статті 122 КУпАП - накладення штрафу в розмірі двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. (340 грн.);

частини другої статті 122 КУпАП - накладення штрафу в розмірі тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. (510 грн.);

частини третьої статті 122 КУпАП - накладення штрафу в розмірі сорока неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. (680 грн.);

частини п’ятої статті 122 КУпАП - накладення штрафу в розмірі вісімдесяти п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (1445 грн.) або позбавлення права керування транспортними засобами на строк від шести місяців до одного року,

(Разом з тим відповідно до статті 222 КУпАП поліцейський розглядає справу та виносить постанову у справі про адміністративне правопорушення про накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу за частинами першою, другою, третьою, четвертою, шостою та сьомою статті 122 КУпАП, а відповідно до статті 255 КУпАП поліцейський складає протокол про адміністративне правопорушення за частиною п’ятою статті 122 КУпАП, який направляється до суду.)

 

Відповідно до статті 1224 КУпАП посилено відповідальність за залишення водіями транспортних засобів, іншими учасниками дорожнього руху на порушення встановлених правил місця дорожньо-транспортної пригоди, до якої вони причетні – двісті неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (3400 грн) або позбавлення права керування транспортними засобами на строк від одного до двох років, або адміністративний арешт на строк від десяти до п’ятнадцяти діб.

 

Посилено відповідальність, за правопорушення, відповідальність за яке передбачена статтею 124 КУпАП, а саме за порушення учасниками дорожнього руху правил дорожнього руху, що спричинило пошкодження транспортних засобів, вантажу, автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, дорожніх споруд чи іншого майна – п’ятдесят неоподаткованих доходів громадян                         (850 грн) або позбавлення права керування транспортними засобами на строк від шести місяців до одного року.

(поліцейський за ст.1224 та 124 КУпАП складає протокол про адміністративне правопорушення, який направляється до суду);

 

 

Посилено відповідальність за керування транспортними засобами без відповідних документів та введено нові норми, а саме:

стаття 126 КУпАП викладена в новій редакції такого змісту:

відповідно до частини першої статті 126 КУпАП «керування транспортним засобом особою, яка не має при собі або
не пред’явила у спосіб, який дає можливість поліцейському прочитати
та зафіксувати дані, що містяться в посвідченні водія
відповідної категорії, реєстраційному документі на транспортний засіб, а також полісі (договорі) обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів (страхового сертифіката «Зелена картка»), або
не пред’явила електронне посвідчення водія та електронне свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу, чинний внутрішній електронний договір зазначеного виду обов’язкового страхування у візуальній формі страхового поліса, а також інших документів, передбачених законодавством»
–двадцять п’ять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян,

(поліцейський виносить постанову у справі про адміністративне правопорушення про накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу – 425 грн);

 

в частині другій статті 126 КУпАП посилено відповідальність
за керування транспортним засобом особою, яка не має права керування таким транспортним засобом, або передача керування транспортним засобом особі, яка не має права керування таким транспортним засобом – двісті неоподаткованих мінімумів доходів громадян,

(поліцейський виносить постанову у справі про адміністративне правопорушення про накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу – 3400 грн);

частиною третьою статті 126 КУпАП передбачено відповідальність за керування транспортним засобом особою, стосовно якої встановлено тимчасове обмеження у праві керування транспортними засобами, а саме тягне за собою позбавлення права керування транспортними засобами на строк від трьох до шести місяців,

(поліцейський складає протокол про адміністративне правопорушення, який направляється до суду);

 

частиною четвертою статті 126 КУпАП посилено відповідальність за керування транспортним засобом особою, позбавленою права керування транспортними засобами – одна тисяча двісті неоподаткованих мінімумів доходів громадян,

(поліцейський виносить постанову у справі про адміністративне правопорушення про накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу – 20400 грн);

 

відповідно до частини п’ятої статті 126 КУпАП, повторне протягом року вчинення порушень, передбачених частинами другою − четвертою цієї статті, тягне за собою накладення штрафу –дві тисячі чотириста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (40800 грн.) з позбавленням права керування транспортним засобом на строк від п’яти до семи років та з оплатним вилученням транспортного засобу чи без такого.

 

Збільшено розмір штрафів за порушення Правил дорожнього руху пішоходами, велосипедистами та особами, які керують гужовим транспортом, і погоничами тварин:

частина перша статті 127 КУпАП – накладення штрафу в розмірі п’ятнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (255 грн.),

(у вказаній частині виключено таке стягнення, як «попередження»);

частина друга статті 127 КУпАП – накладення штрафу в розмірі двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (340 грн.);

частина третя статті 127 КУпАП – накладення штрафу в розмірі сорока неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (680 грн.);

частина четверта статті 127 КУпАП – накладення штрафу в розмірі п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (850 грн.) або громадські роботи на строк від двадцяти до сорока годин;

(Відповідно до статті 222 КУпАП поліцейський розглядає справу та виносить постанову у справі про адміністративне правопорушення про накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу за частинами першою, другою та третьою статті 127 КУпАП, а відповідно до статті 255 КУпАП поліцейський складає протокол про адміністративне правопорушення за частиною четвертою статті 127 КУпАП, який направляється до суду.)

 

 

Посилено відповідальність за керування транспортними засобами або суднами особами, які перебувають у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції, а статтю 130 КУпАП викладено в новій редакції:

 

відповідно до частини першої статті 130 КУпАП, передбачено відповідальність за керування транспортними засобами особами в стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції, а також передача керування транспортним засобом особі, яка перебуває в стані такого сп’яніння чи під впливом таких лікарських препаратів, а так само відмова особи, яка керує транспортним засобом, від проходження відповідно до встановленого порядку огляду на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або щодо вживання лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, −  

накладення штрафу на водіїв у розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (17000 грн.) з позбавленням права керування транспортними засобами на строк один рік і на інших осіб накладення штрафу в розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян
(17000 грн.);

 

відповідно до частини другої статті 130 КУпАП, повторне протягом року вчинення будь-якого з порушень, передбачених частиною першою статті 130 КУпАП карається штрафом в розмірі двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (34000 грн.) з позбавленням права керування транспортними засобами на строк три роки та з оплатним вилученням транспортного засобу чи без такого або адміністративний арешт на строк десять діб з позбавленням права керування транспортними засобами на строк три роки та з оплатним вилученням транспортного засобу чи без такого;

 

згідно частини третьої статті 130 КУпАП, дії, передбачені частиною першою статті 130 КУпАП, вчинені особою, яка двічі протягом року піддавалася адміністративному стягненню, - тягнуть за собою накладення штрафу на водіїв у розмірі трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (51000 грн.) з позбавленням права керування транспортними засобами на строк десять років та з конфіскацією транспортного засобу, який є у приватній власності порушника, або адміністративний арешт на строк п’ятнадцять діб з позбавленням права керування транспортними засобами на строк десять років та з конфіскацією транспортного засобу, який є у приватній власності порушника;

 

відповідно до частини четвертої статті 130 КУпАП, передбачено відповідальність за вживання особою, яка керувала транспортним засобом, після дорожньо-транспортної пригоди за її участю алкоголю, наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів, а також лікарських препаратів, виготовлених на їх основі (крім тих, що входять до офіційно затвердженого складу аптечки або призначені медичним працівником), або після того, як транспортний засіб був зупинений на вимогу поліцейського, до проведення уповноваженою особою медичного огляду з метою встановлення стану алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або щодо вживання лікарських препаратів, що знижують його увагу та швидкість реакції, чи до прийняття рішення про звільнення від проведення такого огляду −

  тягне за собою накладення штрафу на водіїв у розмірі двох тисяч  неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (34000 грн.) або адміністративний арешт на строк п’ятнадцять діб, з позбавленням права керування транспортними засобами на строк три роки і на інших осіб накладення штрафу у розмірі двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (34000 грн.) або адміністративний арешт на строк п’ятнадцять діб»;

 

частиною п’ятою статті 130 КУпАП, передбачено відповідальність за керування річковими, морськими, малими, спортивними суднами або водними мотоциклами особами в стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції - у розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (17000 грн.) або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин, або адміністративний арешт на строк десять діб, з позбавленням права керування всіма видами плавучих засобів на строк від одного до трьох років;

 

відповідно до частини шостої статті 130 КУпАП, дії, передбачені частиною п’ятою статті 130 КУпАП, вчинені особами, які не мають права керування річковими, морськими, малими, спортивними суднами або водними мотоциклами, − тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі однієї тисячі п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (25500 грн.) або адміністративний арешт на строк від десяти до п’ятнадцяти діб;

 

відповідно до частини сьомої статті 130 КУпАП, передбачено відповідальність за вживання особою, яка керувала річковим, морським, малим, спортивним судном або водним мотоциклом, після аварійної події за її участю алкоголю, наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів, а також лікарських препаратів, виготовлених на їх основі (крім тих, що входять до офіційно затвердженого складу аптечки або призначені медичним працівником), або після того, як судно було зупинено на вимогу поліцейського або іншої уповноваженої законом посадової особи до проведення уповноваженою особою медичного огляду з метою встановлення стану алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або щодо вживання лікарських препаратів, що знижують його увагу та швидкість реакції, чи до прийняття рішення про звільнення від проведення такого огляду −

накладення штрафу на осіб, які мають право керування річковими, морськими, малими, спортивними суднами або водними мотоциклами, у розмірі однієї тисячі двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян                        (20400 грн.) з позбавленням права керування всіма видами плавучих засобів на строк три роки і на інших осіб − накладення штрафу у розмірі однієї тисячі двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян(20400 грн.);

(поліцейський складає протокол про адміністративне правопорушення, відповідальність за яке передбачена статтею 130 КУпАП, який направляється до суду);

 

Відповідно до Закону збільшено строки тимчасового вилучення посвідчення водія у разі вчинення правопорушення, відповідальність за яке передбачена статтею 130 КУпАП, а саме:

в статі 2651 КУпАП зазначається, що тимчасове вилучення посвідчення водія здійснюється поліцейським;

після закінчення тримісячного строку у випадках, якщо судом не прийнято рішення за статтею 130 КУпАП щодо позбавлення водія права керування транспортним засобом або якщо справа не розглянута, особа звертається за продовженням строку тимчасового дозволу на право керування транспортними засобами на новий тримісячний строк.

після закінчення річного строку у випадках, якщо судом не прийнято рішення щодо позбавлення водія права керування транспортним засобом або якщо справа про адміністративне правопорушення не розглянута особа звертається за отриманням вилученого документа. Такі звернення особи є обов’язковими для виконання незалежно від стадії вирішення справи про адміністративне правопорушення.

 

 

Змінами в частині першій статі 2652 КУпАП та частині першій  статті 2654 КУпАП передбачено, що у разі фіксації обставин тимчасового затримання транспортного засобу в режимі фотозйомки (відеозапису) таке затримання відбувається без присутності понятих.

 

Частиною другою статті 266 КУпАП передбачено, що огляд водія (судноводія) на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння
або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу
та швидкість реакції, проводиться поліцейським з використанням спеціальних технічних засобів. Під час проведення огляду осіб поліцейський застосовує технічні засоби відеозапису, а в разі неможливості застосування таких засобів огляд проводиться у присутності двох свідків. Матеріали відеозапису обов’язково долучаються до протоколу про адміністративне правопорушення.

 

Законом доповнено статтю 3171 КУпАП, котра врегульовує порядок виконання постанови про позбавлення права керування транспортним засобом.

Так, виконання постанови про позбавлення права керування транспортним засобом здійснюється шляхом вилучення посвідчення водія на строк позбавлення права керування транспортними засобами та внесення до єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України відомостей про позбавлення права керування транспортним засобом на строк, визначений постановою, та про вилучення посвідчення водія.

Особа вважається позбавленою права керування транспортним засобом після набрання законної сили рішенням суду про позбавлення цього права.

Якщо посвідчення водія не було тимчасово вилучено в порядку, передбаченому статтею 2651 цього Кодексу, особа, позбавлена права керування транспортним засобом, зобов’язана негайно здати посвідчення водія до уповноважених органів Національної поліції.

У разі виявлення в особи посвідчення водія, яке підлягає здачі, його вилучення здійснюється поліцейським.

 

Також, унесено зміни до Закону України «Про дорожній рух», а саме:

в частині другій статі 16 абзаци другий та третій викладено в новій редакції, зокрема щодо обов’язку водія мати при собі документи, передбачені законодавством та на вимогу поліцейського пред’являти документи у спосіб, який дає можливість прочитати та зафіксувати дані, що містяться в посвідченні водія, реєстраційному документі на транспортний засіб, або пред’явити електронне посвідчення водія та електронне свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу, чинний внутрішній електронний договір страхування у візуальній формі страхового поліса (на електронному або паперовому носії, або відображення інформації про його наявність в електронному свідоцтві про реєстрацію транспортного засобу).

Також щодо обов’язку водія виконувати передбачені законом вимоги поліцейського, а водії військових транспортних засобів – поліцейського або посадових осіб військової інспекції безпеки дорожнього руху Військової служби правопорядку у Збройних Силах України, що даються в межах їх компетенції, передбаченої чинним законодавством.

У випадку подання сигналу про зупинку водій зобов’язаний зупинити транспортний засіб з дотриманням вимог Правил дорожнього руху; тримати руки в полі зору поліцейського або посадових осіб військової інспекції безпеки дорожнього руху Військової служби правопорядку у Збройних Силах України і не виходити з транспортного засобу без дозволу;

 

Частину першу статті 18 «Основні обов'язки та права пасажира» доповнено абзацами шостим і сьомим такого змісту:

 

  • під час зупинки транспортного засобу на вимогу поліцейського знаходитися на своєму місці до відповідного розпорядження або вимоги поліцейського;
  • на вимогу поліцейського вийти з транспортного засобу.

 

Разом з тим унесено зміни до Закону України «Про Національну поліцію», а саме:

 

абзац перший частини першої статті 32 викладено в новій редакції, відповідно до якої, поліцейський має право вимагати в особи пред’явлення нею документів, що посвідчують особу, та/або документів, що підтверджують відповідне право особи, у спосіб, який дає можливість поліцейському прочитати та зафіксувати дані, що містяться в документах, у таких випадках;

 

абзац перший і пункт 1 частини першої статті 40 викладено в такій редакції: поліція для забезпечення публічної безпеки і порядку може закріплювати на однострої, у/на службових транспортних засобах, у тому числі без кольорографічних схем, розпізнавальних знаків та написів, монтувати/розміщувати по зовнішньому периметру доріг і будівель фото- і відеотехніку, у тому числі техніку, що працює в автоматичному режимі, технічні засоби з виявлення та/або фіксації правопорушень, радіаційних, хімічних, біологічних та ядерних загроз, а також використовувати інформацію, отриману з фото- і відеотехніки, що перебуває в чужому володінні, з метою:

  • запобігання правопорушенню, виявлення або фіксування правопорушення, охорони та захисту публічної безпеки, особистої безпеки осіб і власності від протиправних посягань;

Відповідно до частини другої статті 40 інформація про змонтовану/розміщену фототехніку і відеотехніку, технічні засоби з виявлення та/або фіксації правопорушень, радіаційних, хімічних, біологічних та ядерних загроз повинна бути розміщена на видному місці.

2018 © Усі права захищено
Слідкуйте за новинами
Побудовано на платформі

Для забезпечення зручності у користуванні цим сайтом деякі сервіси використовують технологічні особливості, а саме - cookie. Таке функціональне рішення дозволить вам не вводити одну і ту ж інформацію кожен раз, коли ви повертаєтесь на цю сторінку, або переходите з однієї сторінки на іншу тощо. Залишаючись, ви даєте згоду на використання cookie.  Докладніше