Людям із порушенням зору
Побудовано на платформі
Повернутися до новин

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (Криворізький регіон) інформує

Державна Податкова Служба
25.04.2025

Руслан Кравченко: За квартал цього року відшкодовано ПДВ на 30% більше, ніж торік

З початку року на третину збільшився обсяг відшкодування ПДВ порівняно з минулим роком. За перший квартал відшкодували 42,4 млрд грн. І податкова служба працює над збереженням позитивної тенденції. Про це розповів Голова ДПС Руслан Кравченко під час міжнародного форуму «Industrial Evolution. Виробництво вмикає економіку». 

Масштабна дискусія об'єднала велику кількість представників бізнесу, уряду, місцевої влади з усієї України, інвесторів, банкірів і міжнародних партнерів. 

Руслан Кравченко подякував бізнесу за роботу. 

«Бо навіть після таких масованих атак, які були сьогодні вночі, вони продовжують працювати, створюють робочі місця та сплачують податки. І це варте поваги. Саме завдяки кожному платнику за перший квартал маємо перевиконання плану надходжень на 36 млрд грн», – сказав він. 

Голова ДПС також зазначив, що ефективна та якісна комунікація з бізнесом – це його пріоритет із перших днів роботи на посаді. 

«Часто чув, що бізнесу доводиться самотужки вирішувати проблеми, які торкаються податкових питань. Заблокували податкову накладну – самостійно вигадуй, що робити. Потрапив у список ризикових – можеш там роками бути, ніхто не підкаже алгоритм подальших дій», – додав він. 

Завдяки діалогу та переліку чітких заходів з початку року вже майже  вдвічі скоротили кількість заблокованих податкових накладних. Сьогодні він сягає 0,37%. На 11,4 тисячі зменшили кількість підприємств, які потрапили до ризикових. 

Також говорили про «Клуб білого бізнесу» та можливості, щоб якомога більша кількість підприємств могла туди увійти – всі ті, хто працює чесно та сумлінно сплачує податки.

«Торкнулися питання змін до законодавства. І бізнес має рацію, коли скаржиться, що це ускладнює роботу. Бо іноді не вистачає часу, щоб встигнути за таким потоком змін. Зрозумілість та передбачуваність – це те, що має сприяти зростанню», – додав Руслан Кравченко.

 

Щодо подання декларації про майновий стан і доходи в електронному вигляді

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.

Електронний кабінет – найпопулярніший інструмент комунікації платників з податковими органами.

Електронний кабінет працює в режимі онлайн 24/7/365 та забезпечує платників податковою інформацією, інструментами для подання звітності, сплати податків, отримання довідок та іншої необхідної інформації.

Для фізичних осіб в приватній частині Електронного кабінету об’єднано сервіси для громадян в окремий Е-кабінет для громадян (режим ЕК для громадян).

Можливість подання декларації про майновий стан і доходи доступна через ЕК для громадян та у меню Введення звітності Електронного кабінету.

При поданні декларації про майновий стан і доходи через ЕК для громадян створено спрощений механізм заповнення звітності з використанням анкетування, супроводом та здійснюється автоматичне передзаповнення декларації реєстраційними та обліковими даними, а також даними щодо об’єктів оподаткування, які отримані від інших державних органів та інформації про доходи, поданої податковими агентами до контролюючих органів.

Мобільний застосунок «Моя податкова» надає можливість фізичним особам подати декларацію про майновий стан і доходи на отримання податкової знижки.

Інформаційні матеріали (інструкції) щодо подання декларації про майновий стан і доходи на отримання податкової знижки засобами мобільного застосунку «Моя податкова» розміщені на вебсайті у рубриці Онлайн навчання за покликанням

https://tax.gov.ua/mobilniy-zastosunok-moya-podatkova/prezentatsiyni-materiali/735229.html та https://tax.gov.ua/mobilniy-zastosunok-moya-podatkova/videomateriali/10156.html

 

Платники єдиного податку звітують за новими формами

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що наказом Міністерства фінансів України від 31 січня 2025 року № 57 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 19 червня 2015 року № 578» (далі – Наказ № 57) (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 14 лютого 2025 року за № 232/43638) внесені зміни до форм податкових декларацій платника єдиного податку. Наказ № 57 набув чинності 20.02.2025.

Нагадуємо, що з 01.04.2025 розпочалось звітування для платників податків, які перебувають на спрощеній системі оподаткування (податковий період – квартал). 

Податкові декларації платників єдиного податку для бізнесу (ідентифікатори форм F0103407, J/F0103309) за новими формами доступні в Електронному кабінеті.

Акцентуємо, що нові форми декларації містять розділ щодо визначення податкових зобов’язань з військового збору і платникам необхідно бути уважними при подачі звітності.

Звертаємо увагу, що податкову декларацію платники єдиного податку третьої групи – ФОПи можуть подати через Електронний кабінет та мобільний застосунок «Моя податкова», який розміщено на цифрових платформах AppStore або GooglePlay.

Довідково: презентаційні матеріали щодо подання декларації через мобільний застосунок «Моя податкова» доступні за посиланням https://tax.gov.ua/mobilniy-zastosunok-moya-podatkova/prezentatsiyni-materiali/879290.html.

 

Увага! В Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області працюють номери телефонів «гарячих ліній» для надання консультацій мобілізованим, демобілізованим фізичним особам та членам їх родин

Для надання консультацій мобілізованим, демобілізованим фізичним особам та/або членам їх родин в Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області працюють номери телефонів «гарячих ліній»: 

- (096) 862 10 70, (095) 159 09 70 – з питань адміністрування податків, зборів;

- (093) 606 30 45, (099) 510 11 50 – з питань погашення податкового боргу.

 

Платіжна інструкція: правила заповнення реквізиту «Призначення платежу» під час сплати бюджетних/небюджетних платежів

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує.

Правила заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції при сплаті податків, зборів, платежів та єдиного внеску на єдиний рахунок, визначені п. 1 – 4 розділу ІІ Порядку заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції (платіжний документ) під час сплати (стягнення) податків, зборів, митних, інших платежів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, внесення авансових платежів (передоплати), грошової застави, а також у разі їх повернення, затвердженого наказом від 22.03.2023 № 148 (із змінами), зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 28.03.2023 за № 528/39584.

Під час сплати податків, зборів, митних, інших платежів, єдиного внеску, внесення авансових платежів (передоплати), грошової застави на бюджетні / небюджетні / єдиний / депозитний рахунки платник у реквізиті «Призначення платежу» платіжної інструкції заповнює з переліку полів, наведених у пункті 1 розділу ІІ цього Порядку, такі поля:

«Код виду сплати»;

«Додаткова інформація запису».

У полі «Код виду сплати» платник заповнює код виду сплати, визначений Переліком кодів видів сплати, які використовуються платниками, згідно з додатком 1 до цього Порядку;

у полі «Додаткова інформація запису» платник заповнює інформацію щодо переказу коштів у довільній формі. Суб’єкти господарювання, які проводять господарську діяльність на підставі ліцензії та/або спеціального дозволу, зазначають інформацію щодо звітного (податкового) періоду, за який сплачуються податкові зобов’язання, та дозвільного документа (вид дозвільного документа, номер, дата).

Сплата податків, зборів, митних, інших платежів, єдиного внеску, внесення авансових платежів (передоплати), грошової застави платником на бюджетні / небюджетні / єдиний / депозитний рахунки оформлюються за кожним напрямом сплати та кожним кодом виду сплати окремою платіжною інструкцією.

У разі коли платником при сплаті податків, зборів, платежів та єдиного внеску, що адмініструються ДПС, на бюджетні/небюджетні рахунки у реквізиті «Призначення платежу» платіжної інструкції не зазначено або зазначено код виду сплати, який відсутній у додатку 1 до цього Порядку, вважається, що платник сплатив грошове зобов’язання / єдиний внесок за кодом виду сплати 101.

 

Які документи є підставою для звільнення від нарахування та сплати єдиного податку мобілізованого ФОПу?

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що з 01.12.2024 діють нові правила щодо звільнення від податкових зобов’язань, зокрема для мобілізованих ФОПів. 

Підставою для звільнення ФОПа на період військової служби від обов’язку нарахування, сплати та подання податкової звітності, зокрема з єдиного податку та  з військового збору, є подані за місцем податкової реєстрації наступні документи:

- заява самозайнятої особи;

- копія військового квитка або іншого документа, що підтверджує призов на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період.

Зазначені документи подаються протягом 10 днів після демобілізації, а у разі перебування особи на лікуванні – протягом 10 днів по його завершенню.

Якщо мобілізована особа має найманих працівників, то на строк своєї служби вона може уповноважити іншу особу виплачувати зарплату. Уповноважена особа зобов’язана нараховувати та утримувати податки та збори з доходу у вигляді заробітної плати найманих працівників. Після демобілізації самозайнятої особи протягом 180 днів має сплатити ці податки та збори до бюджету. При цьому штрафи та фінансові санкції за цей період не будуть нараховані.

 

Управління комплаєнс-ризиками: формати взаємодії із громадським середовищем

► У межах реалізації експериментального проєкту щодо функціонування системи управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) в Державній податковій службі ДПС взаємодіє, зокрема із зовнішніми заінтересованими особами – платниками податків, асоціаціями (об’єднаннями) платників податків, бізнес-асоціаціями, громадськими організаціями, науково-експертним середовищем тощо (далі – громадське середовище).

► Взаємодія із громадським середовищем здійснюється через такі форми та методи:

  • навчальні семінари;
  • тематичні зустрічі (за ініціативою ДПС та/або громадського середовища);
  • інформаційно-просвітницькі кампанії щодо роз’яснення та популяризації норм податкового законодавства та дотримання його вимог серед визначених цільових аудиторій (у разі внесення змін до законодавства) тощо;
  • повідомлення/публікація пріоритетних напрямів розроблення та виконання загального плану, операційного плану, сегментарних та секторальних планів, на яких ДПС планує зосередити увагу, тощо.

► Для визначення обраних форм та методів взаємодії із громадським середовищем ДПС може розробляти плани взаємодії та проводити відповідні інформаційні кампанії.

 

Чи передбачено ПКУ повернення попередньо сплаченого фізичною особою ПДФО внаслідок розірвання договору купівлі-продажу (обміну) нерухомості?

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.

Пунктом 172.4 ст. 172 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) визначено, що під час проведення операцій з продажу (обміну) об’єктів нерухомості, неподільного об’єкта незавершеного будівництва/майбутнього об’єкта нерухомості між фізичними особами нотаріус посвідчує відповідний договір за наявності електронної довідки про оціночну вартість такого нерухомості, неподільного об’єкта незавершеного будівництва /майбутнього об’єкта нерухомості або звіту про оцінку, зареєстрованого відповідно до п. 172.3 ст.172 ПКУ, та документа про сплату податку до бюджету стороною (сторонами) договору і вносить до Єдиної бази інформацію про ціну договору купівлі-продажу.

Нотаріус щомісяця в порядку, встановленому розд. IV ПКУ для податкового розрахунку, подає до контролюючого органу за місцем розташування державної нотаріальної контори або робочого місця приватного нотаріуса інформацію, в якій зазначає відомості про посвідчені ним протягом звітного місяця договори купівлі-продажу (міни) між фізичними особами, включаючи інформацію, яку передбачає податковий розрахунок, подання якого передбачено п.п. «б» п. 176.2 ст. 176 ПКУ, в тому числі ціну (вартість) договорів та суму сплаченого податку у розрізі кожного договору.

У разі невчинення нотаріальної дії щодо посвідчення договору купівлі-продажу, міни об’єкта нерухомості, неподільного об’єкта незавершеного будівництва / майбутнього об’єкта нерухомості, за яким сплачено податок, платник податку має право на повернення надміру сплаченої суми податку на підставі податкової декларації, поданої в установленому порядку, та підтвердних документів про фактичну сплату податку (п. 172.6 ст. 176 ПКУ).

Водночас, нормами ПКУ не передбачено повернення податку, який сплачений під час нотаріального посвідчення договору купівлі-продажу нерухомого майна, у разі розірвання у майбутньому даного договору.

 

 

До уваги платників акцизного податку!

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що відповідно до ст. 39 Закону України від 18 червня 2024 року № 3817-ІХ «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального», із змінами та доповненнями (далі – Закон № 3817) за потреби суб’єкт господарювання, відомості про якого містяться у Єдиному реєстрі місць зберігання (далі – Єдиний реєстр), має право звернутися до органу, визначеного частиною четвертою ст. 39 Закону № 3817, із заявою про надання витягу з Єдиного реєстру в паперовій або електронній формі у порядку, визначеному ст. 42 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Витяг з Єдиного реєстру в електронній формі надається суб’єкту господарювання у порядку, визначеному ПКУ, протягом одного робочого дня з дня отримання відповідної заяви.

Статтею 54 Закону № 3817 передбачено, що орган ліцензування автоматично формує та направляє суб’єкту господарювання в електронній формі у порядку, встановленому ст. 42 ПКУ, повідомлення про:

- необхідність внесення чергового платежу за ліцензію на право провадження відповідного виду господарської діяльності – за 90, 75, 60, 45, 30 та 15 днів до настання терміну сплати чергового платежу за відповідну ліцензію;

- дату, з якої буде припинена дія ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності у разі невнесення чергового платежу за таку ліцензію, – за 9 днів до настання терміну сплати чергового платежу за відповідну ліцензію.

Підпунктом 17.1.13 п. 17.1 ст. 17 ПКУ передбачено, що платник податків має право самостійно обирати спосіб взаємодії з контролюючим органом в електронній формі через Електронний кабінет, якщо інше не встановлено ПКУ.

Порядок функціонування Електронного кабінету визначається наказом Міністерства фінансів України від 14.07.2017 № 637 (зі змінами).

Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua, а також через вебпортал ДПС.

Доступ до приватної частини Електронного кабінету надається після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, через Інтегровану систему електронної ідентифікації – id.gov.ua (MobileID та BankID), за допомогою Дія Підпис або «хмарного» кваліфікованого електронного підпису.

Повідомлення про необхідність внесення чергового платежу за ліцензію на право провадження відповідного виду господарської діяльності, повідомлення щодо дати, з якої буде припинена дія ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності у разі невнесення чергового платежу, витяг про внесення місця зберігання до Єдиного реєстру платник податків може переглянути у вкладці «Вхідні» меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету.

 

Єдиний податок: від юридичних осіб до місцевих бюджетів Дніпропетровщини надійшло майже 206,3 млн гривень

Протягом першого кварталу 2025 року до місцевих бюджетів Дніпропетровщини від юридичних осіб – платників єдиного податку надійшло майже 206,3 млн гривень, що у порівнянні з січнем – березнем 2024 року на понад 10,3 млн грн, або на 5,3 відс. більше.

Нагадуємо, що відповідно до п. 291.6 ст. 291 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платники єдиного податку третьої групи повинні здійснювати розрахунки за відвантажені товари (виконані роботи, надані послуги) виключно в грошовій формі – готівковій або безготівковій (у тому числі з використанням електронних грошей).

Бартерна (товарообмінна) операція – це господарська операція, яка передбачає проведення розрахунків за товари (роботи, послуги) у негрошовій формі в рамках одного договору (п.п. 14.1.10 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).

Отже, юридичні особи – платники єдиного податку третьої групи не мають права здійснювати бартерні операції, в тому числі погашати заборгованість за відвантажені товари (виконані роботи, надані послуги) іншим способом ніж грошовим.

 

Деклараційна кампанія 2025: коли обов’язок подання податкової декларації про майновий стан і доходи вважається виконаним?

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що триває кампанія декларування доходів, отриманих громадянами у 2024 році. Податкова декларація про майновий стан і доходи (далі – податкова декларація) за результатами минулого року подається до 01.05.2025. 

Разом з тим відповідно до п. 179.2 ст. 172 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) подання податкової декларації вважається виконаним і податкова декларація не подається, якщо платник податку на доходи фізичних осіб (податок) отримував:

- доходи, у тому числі іноземні доходи, які згідно з Кодексом не доходи, у тому числі іноземні доходи, які згідно з Кодексом не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу;

- доходи виключно від податкових агентів незалежно від виду та розміру нарахованого (виплаченого, наданого) доходу;

- доходи від операцій продажу (обміну) майна, дарування, дохід від яких відповідно до Кодексу не оподатковується, оподатковується за нульовою ставкою та/або з яких при нотаріальному посвідченні договорів, за якими був сплачений податок відповідно до цього розділу;

- доходи у вигляді об'єктів спадщини, які відповідно до розділу IV Кодексу оподатковуються за нульовою ставкою податку та/або з яких сплачено податок відповідно до п. 174.3 ст. 174 Кодексу.

Також податкова декларація не подається у випадках, прямо передбачених Кодексом.

У разі якщо платник податку зобов'язаний подавати податкову декларацію відповідно до інших положень Кодексу, то в ній поряд з іншими доходами зазначаються доходи, передбачені п. 179.2 ст. 179 Кодексу.

 

Все для комфорту бізнесу: податківці Дніпропетровщини вдосконалюють процеси цифровізації та автоматизації електронних сервісів

Державна податкова служба (далі - ДПС) активно працює над цифровізацією та автоматизацією процесів. Можливості, які надає платникам податків Електронний кабінет. Це зручний інструмент, який дозволяє подавати звітність онлайн, стежити за станом розрахунків із бюджетом у реальному часі та оперативно отримувати доступ до потрібної інформації. Функції Електронного кабінету постійно розширюються, щоб бізнесу було працювати ще комфортніше. 

Уже сьогодні платники податків можуть швидко та легко перевірити стан своїх розрахунків із державним та місцевими бюджетами. У приватній частині Електронного кабінету доступна інформація про нараховані та сплачені суми податків, зборів і єдиного внеску. Там також є інформація про наявність переплат чи податкового боргу. Це допомагає уникнути помилок і своєчасно врегулювати фінансові питання. Державна податкова служба (ДПС) впровадила сервіс автоматичних повідомлень, який інформує платників про помилково сплачені платежі. Це дозволяє оперативно виявити неточності та подати заяву на повернення або зарахування коштів. 

Через Електронний кабінет можна отримати витяг про стан розрахунків із бюджетом. Він містить детальну інформацію про податки, збори та єдиний внесок, а також розрахунок пені у разі наявності боргу. Це незамінний інструмент для контролю фінансового стану бізнесу. Якщо підприємець випадково переплатив податки, ДПС пропонує зручний механізм повернення або зарахування цих коштів. Для цього достатньо подати заяву через Електронний кабінет або звернутися до Центру обслуговування платників. 

Використання єдиного рахунку значно спрощує процес сплати податків. Платники можуть направляти повідомлення про використання єдиного рахунку через Електронний кабінет, що економить час і зменшує ризик помилок. Цифрові сервіси ДПС – це не лише зручність, але й економія часу та ресурсів. Електронний кабінет працює цілодобово, доступний із будь-якого пристрою та не потребує спеціального програмного забезпечення. Це надійний помічник у веденні бізнесу. 

Податкова служба Дніпропетровщини продовжує працювати над спрощенням процедур і створенням комфортних умов для платників податків. Долучайтесь до цифрових сервісів і переконайтеся в їхніх перевагах.

 

Швидко виправити допущені при сплаті помилки в реквізитах платіжної інструкції можна за допомогою сервісу «Е-повідомлення»

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що сервіс ДПС «Е-повідомлення», який запрацював наприкінці минулого року, оперативно інформує платника про помилкову сплату податків та єдиного внеску.

Він допомагає швидко виправити допущені при сплаті помилки в реквізитах платіжної інструкції та уникнути нарахування штрафних (фінансових) санкцій і пені.

Як це працює

Якщо платник випадково здійснив платіж не за тими реквізитами, на наступний банківський день він отримує у приватній частині Електронного кабінету електронне інформаційне повідомлення з реквізитами такої платіжної інструкції.

Це повідомлення знаходиться у розділі «Вхідні/вихідні документи»/«Вхідні»/«Повідомлення».

Одночасно в Електронному кабінеті стає доступна електронна форма Заяви про повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань та пені (форма J/F1302002) для направлення до територіального органу ДПС, в якому обліковується помилкова сплата податків.

Якщо ж помилково сплачений єдиний внесок, заяву потрібно подати в паперовому вигляді згідно з додатком № 1 до наказу Міністерства фінансів України від 23.07.2021 № 417.

 

Що робити після укладення трудового договору?

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що легальні трудові відносини – запорука соціальних гарантій для найманого працівника.

Після оформлення трудового договору з найманим працівником роботодавцю необхідно повідомити Державну податкову службу України про прийняття такого працівника на роботу.

Повідомлення подається до початку роботи працівника за формою, яка затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року № 413 (зі змінами). 

Це здійснює роботодавець, уповноважена ним особа або фізична особа за місцем їхнього обліку як платників єдиного внеску.

Повідомлення можна подати в електронній або паперовій (якщо не більше п’яти працівників) формі;

Надану інформацію вносять до реєстру застрахованих осіб.

 

Національна стратегія доходів – удосконалення процедур податкового адміністрування

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області, опубліковано 17 лютого 2025 о 09:52

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що Національна стратегія доходів (далі – НСД), схвалена Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2023 року № 1218-р – це дорожня карта реформування податкової системи, а також удосконалення процедур податкового адміністрування, яка необхідна для забезпечення потенціалу задоволення фіскальних потреб у середньостроковій перспективі.

Основні положення НСД узгоджені з МВФ та враховують міжнародну практику оподаткування, євроінтеграційні процеси, рекомендації Світового банку та ОЕСР.

Стратегічні цілі НСД:

- забезпечення макроекономічної та фінансової стабільності через збереження рівня мобілізації доходів та зменшення потреби у зовнішньому фінансуванні;

- забезпечення адаптації законодавства України до законодавства ЄС та виконання міжнародних зобовʼязань України в частині податкової політики та адміністрування;

- зміцнення доброчесності та довіри до контролюючих органів через посилення антикорупційних заходів та підвищення прозорості і ефективності процедур управління;

- підвищення рівня дотримання податкового законодавства платниками податків та контролюючими органами;

- створення та впровадження сучасних цифрових рішень податкового адміністрування.

Успішна реалізація НСД забезпечить стабільне збільшення доходів бюджету, закриє можливості для ухилення від оподаткування, а також підвищить рівень дотримання податкового законодавства та боротьби з тіньовою економікою.

З актуальними матеріалами щодо впровадження НСД можна ознайомитися на вебпорталі ДПС України у рубриці «Національна стратегія доходів» https://tax.gov.ua/diyalnist-/natsionalna-strategiya-dohodiv/.

 

Плата за землю: фізичні особи поповнили місцеві бюджети Дніпропетровщини на понад 108,8 млн гривень

Впродовж трьох місяців 2025 року місцеві бюджети Дніпропетровщини від фізичних осіб – платників плати за землю отримали понад 108,8 млн гривень. У порівняні з першими трьома місяцями минулого року надходження збільшились на понад 11,1 млн грн, або на 11,4 відсотки. 

Звертаємо увагу, що земельний податок за земельні ділянки, що знаходяться у власності малолітніх та неповнолітніх дітей, нараховується на загальних підставах, і сплачується батьками, опікунами або самими малолітніми та неповнолітніми дітьми за допомогою батьків чи піклувальників.

 

Продаж авто: скільки доведеться заплатити податків

Громадяни, які вирішили продати власні авто, мають сплатити податки. Ставки податку залежать від типу транспорту та кількості угод протягом року.

У випадку продажу легкового автомобіля, мотоцикла чи мопеда – дохід визначається виходячи з ціни,  зазначеної у договорі купівлі-продажу (міни), але не нижче (за вибором платника):

- середньоринкової вартості відповідного транспортного засобу

 або

- ринкової вартості, визначеної згідно із законом.

Якщо фізична особа вирішила продати:

легковий автомобіль, мотоцикл та/або мопед ставка податку на доходи фізичних осіб за:

- перший продаж за рік –  не оподатковується;

- другий продаж – 5 %;

- третій і більше – 18 %.

автобус, вантажівку, причеп, трактор, спецтехніку та інше рухоме майно:

- перший і другий продажі – 5 %;

- третій і більше – 18 %.

Дохід від таких операцій також обкладається військовим збором. З 1 грудня 2024 року ставка військового збору становить 5 %.

Звертаємо увагу: якщо фізична особа продала рухоме майно і з цього доходу не було сплачено податок або військовий збір, то вона зобов’язана:

- до 1 травня року, наступного за звітним, подати декларацію про майновий стан і доходи та визначити відповідні податкові зобов’язання,

- до 1 серпня сплатити визначені податкові зобов’язання.

Довідково:  оподаткування операцій з продажу або обміну рухомого майна визначено ст. 173 Податкового кодексу України.

 

Податкова знижка за благодійність: що треба знати громадянам

Громадяни мають  можливість скористатися податковою знижкою, якщо вони протягом року здійснювали витрати на благодійність. 

Умови для отримання такої знижки:

  1. Кошти або майно були передані тільки неприбутковим організаціям, які:

- зареєстровані в Україні;

- внесені до Реєстру неприбуткових організацій на дату передачі коштів або майна.

  1. Знижка надається на суму витрат, які не перевищують 4 % загального оподатковуваного доходу платника податків за звітний рік.
  2. Документи, які підтверджують витрати:

- квитанції, фіскальні або товарні чеки, прибуткові касові ордери;

- копії договорів (за наявності).

Документи мають містити інформацію про благодійника та отримувача внеску.

Копії підтверджуючих документів подаються разом з податковою декларацією. Оригінали документів не подаються, але зберігаються у платника протягом строку давності.

На вимогу контролюючого органу, платники мають надати документи, які підтверджують доходи або витрати для податкової знижки.

Важливо! Якщо переказ зроблено на особисті рахунки волонтерів – така сума не враховується у податковій знижці.  Внески на спеціальні рахунки, наприклад, Національного банку України або UNITED24, не дають права на знижку, оскільки ці юридичні особи не є неприбутковими організаціями.

Рекомендуємо перевіряти відображення юридичних осіб у відповідних реєстрах під час підрахунку витрат, які можна віднести до податкової знижки.

З 1 січня по 31 грудня 2025 року можна подавати документи на отримання податкової знижки за витратами, понесеними у 2024 році.

Як подати декларацію детальніше за посиланням: https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/866521.html.

Про терміни подання декларації: https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/865606.html.

Як отримати податкову знижку: https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/870381.html.

 

Переобладнали авто – скористайтесь податковою знижкою!

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що згідно з п.п. 166.3.7 п. 166.3 ст. 166 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платник податку на доходи фізичних осіб (далі – податок) має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, нарахованого у вигляді заробітної плати, зменшеного з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді суми коштів, сплачених платником податку у зв’язку із переобладнанням транспортного засобу, що належить платникові податку, з використанням у вигляді палива моторного сумішевого, біоетанолу, біодизелю, стиснутого або скрапленого газу, інших видів біопалива.

Підпунктом 166.2.1 п. 166.2 ст. 166 ПКУ визначено, що до податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема, квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і особу, яка звертається за податковою знижкою (їх покупця (отримувача), а також копіями договорів за їх наявності, в яких обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк оплати за такі товари (роботи, послуги).

Відповідно до п.п. 166.2.2. п. 166.2 ст. 166 ПКУ копії зазначених у п.п. 166.2.1 п. 166.2 ст. 166 ПКУ документів (крім електронних розрахункових документів) надаються разом з податковою декларацією про майновий стан і доходи (далі – Декларація), а оригінали цих документів не надсилаються контролюючому органу, але підлягають зберіганню платником податку протягом строку давності, встановленого ПКУ.

У разі якщо відповідні витрати підтверджені електронним розрахунковим документом, платник податків зазначає в Декларації лише реквізити електронного розрахункового документа.

Для документального підтвердження витрат, що включаються до податкової знижки, контролюючий орган не має права вимагати від платника податку надання документів та/або їх копій, які містяться в автоматизованих інформаційних і довідкових системах, реєстрах, банках (базах) даних органів державної влади та/або органів місцевого самоврядування, інформація з яких безоплатно отримується контролюючими органами відповідно до ПКУ та міститься в інформаційних базах центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику (п.п. 166.2.3 п. 166.2 ст. 166 ПКУ).

При цьому, процедура переобладнання транспортних засобів, зокрема, для роботи на газовому моторному паливі та альтернативних видах рідкого і газового палива, встановлена Порядком переобладнання транспортних засобів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 2010 року № 607 із змінами та доповненнями, відповідно до п. 13 якого після переобладнання транспортного засобу власник або його представник обирає організацію з оцінки відповідності та подає заяву про проведення оцінювання відповідності транспортного засобу, що переобладнаний, вимогам правил, нормативів і стандартів України, а також умовам (вимогам), викладеним у документі про погодження. За результатами такого оцінювання видається:

- сертифікат відповідності – для переобладнаних автобусів та транспортних засобів, які переобладнані (за винятком транспортних засобів, переобладнаних для роботи на газовому моторному паливі та альтернативних видах рідкого і газового палива) суб’єктом господарювання, що має нормативно-технічну документацію на відповідний вид переобладнання і свідоцтво про погодження конструкції транспортного засобу щодо забезпечення безпеки дорожнього руху;

- акт технічної експертизи або сертифікат відповідності – для транспортних засобів, що переобладнані в індивідуальному порядку, а також для роботи на газовому моторному паливі та альтернативних видах рідкого і газового палива.

На вимогу контролюючого органу та в межах його повноважень, визначених законодавством, платники податку зобов’язані пред’являти документи і відомості, пов’язані з виникненням доходу або права на отримання податкової знижки, обчисленням і сплатою податку на доходи фізичних осіб, та підтверджувати необхідними документами, достовірність відомостей, зазначених у податковій декларації з цього податку (п.п. «в» п. 176.1 ст. 176 ПКУ).

Отже, фізична особа, яка здійснила переобладнання транспортного засобу та використовує біопаливо (біоетанол, біодизель, стиснутий або скраплений газ та інші види біопалива) з метою отримання податкової знижки повинна подати документи, які підтверджують витрати, здійснені для переобладнання транспортного засобу, сертифікат відповідності для транспортного засобу, що був переобладнаний, та свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу (технічний паспорт).

 

За якою формою укладається трудовий договір?

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що трудові відносини роботодавці зобов’язані оформлювати відповідно до законодавства про працю.

Основним документом офіційного працевлаштування є трудовий договір.

З особою, яка працевлаштовується, укладається усний або письмовий трудовий договір. 

Трудовий договір – це угода між працівником і роботодавцем (роботодавцем – фізичною особою), за якою працівник зобов’язується виконувати роботу, визначену цією угодою, а роботодавець (роботодавець – фізична особа) зобов’язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін. Трудовим договором можуть встановлюватися умови щодо виконання робіт, які вимагають професійної та/або часткової професійної кваліфікації, а також умови щодо виконання робіт, які не потребують наявності у особи професійної або часткової професійної кваліфікації.

Трудовий договір може бути:

- безстроковим;

- на визначений строк;

- на час виконання певної роботи.

За якою формою укладається трудовий договір?

Фізична особа або ФОП має використовувати затверджену форму.

Юридична особа можете використовувати довільну форму договору, зазначивши:

- трудові обов’язки працівника;

- режим роботи і відпочинку;

- пільги, гарантії, компенсації;

- умови оплати праці та умови преміювання;

- доплати, надбавки та інше.

Після укладення трудового договору роботодавець має видати наказ або розпорядження про прийняття працівника на роботу. 

Довідково: у період дії воєнного стану сторони за згодою визначають форму трудового договору (п. 1 ст. 2 Закону України « Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану»).

2025 © Усі права захищено
Слідкуйте за новинами
Побудовано на платформі

Для забезпечення зручності у користуванні цим сайтом деякі сервіси використовують технологічні особливості, а саме - cookie. Таке функціональне рішення дозволить вам не вводити одну і ту ж інформацію кожен раз, коли ви повертаєтесь на цю сторінку, або переходите з однієї сторінки на іншу тощо. Залишаючись, ви даєте згоду на використання cookie.  Докладніше