Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (Криворізький регіон) інформує
Руслан Кравченко: ДПС конкретизує перелік підстав для віднесення платника до ризикових
Державна податкова служба оновила довідник кодів ризиковості платників податків. Їх використовують комісії ДПС при розгляді питань про відповідність платника критеріям ризиковості.
Про це розповів Голова Державної податкової служби Руслан Кравченко на своїй сторінці у Facebook.
«Це черговий крок на шляху до прозорості і чіткості у комунікації з бізнесом. Ми вже передали до Мінфіну свої пропозиції щодо змін до Порядку зупинення реєстрації податкових накладних. Тепер – удосконалюємо роботу комісій, щоб платники податків чітко розуміли, чому вони потрапили до переліку ризикових», — сказав Руслан Кравченко.
Основні зміни такі:
- уточнюються коди податкової інформації, які не застосовуються до виробників або надавачів послуг, або ж навпаки використовуються лише для цих категорій платників;
- змінюється період аналізу операцій з ризиковими контрагентами – тепер враховуватимуться лише операції, здійснені не раніше, ніж прийнято рішення про ризиковість контрагента.
Запроваджується кілька нових кодів. Вони стосуватимуться:
- сумнівних операцій із закупівлі великих обсягів послуг чи робіт без реальних умов для їх виконання;
- залучення до операцій неплатників ПДВ без необхідних ресурсів для виконання зазначених робіт;
- експорту товарів невідомого походження в режимі РЕЗ;
- відсутності платника за податковою адресою, що унеможливлює проведення документальної перевірки.
Руслан Кравченко на зустрічі з бізнесом Миколаївщини: Підприємці повинні мати чітку дорожню карту як позбутися статусу ризиковості
Голова Державної податкової служби Руслан Кравченко разом з командою ДПС зустрівся з понад 70 представниками бізнесу Миколаївщини. До зустрічі долучився начальник Миколаївської ОВА Віталій Кім.
Основні питання, які обговорили, – це підтримка бізнесу, що працює в умовах війни, виконання рішень судів, справедливе податкове навантаження, повернення ПДВ.
Руслан Кравченко зауважив, що через війну область переживає складні часи. Не працюють порти, постійні обстріли, зруйнована інфраструктура та логістика, нестача робочих кадрів. Попри всі ризики, бізнес регіону шукає нові можливості, залучає міжнародних партнерів, щоб навіть в цих умовах сплачувати податки та підтримувати економіку.
Голова ДПС подякував бізнесу Миколаївщини за незламність. Торік платники податків області сплатили до бюджетів всіх рівнів майже 23 мільярди гривень. Порівняно з 2023 роком надходження зросли на 19 %.
Руслан Кравченко зазначив, що топ-тема, як і в усіх регіонах – зупинення податкових накладних та віднесення до категорії ризикових. У лютому цей показник знизився по всій Україні до 0,39 %. На Миколаївщині з початку року цей показник також зменшився майже вдвічі, а понад 200 субʼєктів позбулися ризикового статусу.
«Однак все одно є випадки, коли бізнес не до кінця розуміє, що треба зробити, щоб вийти з ризиків. Тому поставив завдання податківцям під час опрацювання кожного такого кейсу розробляти дорожню карту для платника податків. Є чіткий покроковий документ для виходу з ризикового статусу, це значно спростить комунікацію та знизить рівень конфліктності. Є алгоритм – виконайте і проблем не буде. Якщо бізнес виконав, але його не виводять – тоді вже є питання до податкової. Бо не може підприємець роками бути в ризиках, якщо для цього немає підстав», – сказав Голова ДПС.
Ще одне питання – детінізація економіки. Він наголосив, що чесний бізнес прагне рівних умов для всіх, бо не може повноцінно конкурувати з тими, хто працює в «тіні» та сплачує зарплату в конвертах, чи шукає інші схеми, щоб не сплачувати податки.
«Тому вже сьогодні разом з Держфінмоніторингом та БЕБ шукаємо нові дієві механізми, щоб боротьба з тіньовою економікою була реальна, а не точкова», – сказав Руслан Кравченко.
За словами Голови ДПС, такий формат комунікації з тими, хто працює на економіку України, важливий, адже він дає бізнесу розуміння майбутніх змін і можливість впливати на процеси.
Руслан Кравченко: ДПС анулювала дві ліцензії на оптову торгівлю алкоголем ТОВ «Українська торгова дистрибуційна компанія»,
Державна податкова служба України анулювала дві ліцензії на оптову торгівлю алкоголем ТОВ «Українська торгова дистрибуційна компанія», засновником якого є ГЛОБАЛ СПІРІТС АМГ ЄВРОПА ЛТД. Рішення ухвалене за результатами проведення фактичної податкової перевірки.
Про це на своїй сторінці у Facebook повідомив Голова ДПС Руслан Кравченко.
Він зазначив, що встановлені факти, які можуть свідчити про ухилення від сплати податків орієнтовно на суму понад 700 млн грн, та реалізацію алкоголю без ліцензій. Остаточна сума буде встановлена після проведення додаткових заходів контролю.
Голова ДПС навів один із фактів порушень. Зокрема, тільки протягом січня 2025 року ТОВ продало алкоголю на суму 48 млн грн субʼєкту господарської діяльності в Житомирі, який раніше був позбавлений ліцензії на роздрібну торгівлю через фактичну відсутність магазину. За адресою, куди за документами відвантажувалися 2-3 фури алкогольних напоїв на день, розташований молитовний дім. Товариство оштрафоване на 97 млн грн за безліцензійну роздрібну торгівлю.
Загалом за такою схемою було продано понад 37 млн пляшок товару без належного обліку та сплати податків.
Крім цього, товариство втратило ліцензію на оптову торгівлю алкоголем. Її дія припинена через відсутність у ТОВ одного із місць зберігання, яке значиться у Єдиному державному реєстрі.
Через ці порушення розглядається питання щодо відповідності суб'єкта критеріям ризиковості. Відповідні матеріали вже направлені до Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків.
Далі на підприємство чекає повна документальна перевірка. Крім того, наразі готуються документи про виявлені порушення і передача їх правоохоронним органам.
«Схеми з отримання надприбутків через несплату податків обертаються проти тих, хто намагається обдурити державу. ДПС послідовно бореться з тіньовим ринком. Відповідальність для тих, хто маніпулює – неминуча. Ринок має працювати прозоро, а бюджет отримувати належні платежі!» – підкреслив Руслан Кравченко.
Трудові відносини у фокусі уваги податкової служби
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що оформлені трудові відносини – запорука соціальних гарантій найманих працівників.
За трудовим договором працювати – вигідно!
З моменту укладення трудового договору найманий працівник має трудові права й соціальні гарантії.
Заробітна плата виплачується регулярно на рівні, не нижчому за мінімальну зарплату.
За кожного задекларованого працівника роботодавець сплачує єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (ЄВ). Це гарантія на випадок хвороби, нещасного випадку, пов’язаного з роботою, чи професійного захворювання.
У разі втрати працездатності працівник отримує грошові виплати, які компенсують втрату заробітку через хворобу. Сплата ж ЄВ лише з частини заробітної плати значно зменшує розмір допомоги. Якщо працівник незадекларований, він взагалі не зможете розраховувати на допомогу.
Якщо працівник оформив з роботодавцем трудовий договір, то роботодавець не може змусити його виконувати роботу, яка не передбачена трудовим договором і посадовою інструкцією.
Оформлений працівник, крім основної відпустки, має право на оплачувані навчальні відпустки.
Також працівник має право на відпустку за власний рахунок (весілля, народження дитини, похорон, догляд за хворими родичами).
Крім того, трудовим законодавством передбачені додаткові відпустки, зокрема для працівників з дітьми, учасників бойових дій.
Яким чином обчислюється сума податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, для фізичних осіб?
Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, для фізичних осіб обчислюється податковим органом за місцем реєстрації власника.
Сума податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, розраховується для фізичних осіб за таким принципом:
- Якщо у платника є квартира, то на її площу буде знижено 60 кв. м. Це означає, що тільки площа понад 60 кв. м оподатковуватиметься.
- Якщо є житловий будинок, то з площі будинку буде знижено 120 кв. м.
- Якщо є і квартира, і будинок, то загальна площа обох об'єктів зменшується на 180 кв. м (це максимальна знижка).
Тобто, податок на нерухомість обчислюється лише з тієї частини площі, яка перевищує відповідні ліміти.
Щодо кількості об'єктів нерухомості у власності:
- Якщо є один об'єкт житлової нерухомості (одна квартира чи один будинок), то податок обчислюється на основі площі, зменшеної на 60 кв. м для квартири або 120 кв. м для будинку, та застосовується відповідна ставка податку.
- Якщо є кілька об'єктів одного типу (наприклад, кілька квартир або кілька будинків), то обчислення податку здійснюється на основі сумарної площі всіх цих об'єктів, зменшеної відповідно до ліміту площі для кожного типу.
- Якщо є об'єкти різних типів (квартира і будинок), то розрахунок податку відбувається на основі сумарної площі всіх цих об'єктів, зменшеної на загальний ліміт площі для комбінації квартир і будинків.
- Якщо є кілька об'єктів нерухомості, то податок розподіляється між ними пропорційно до площі кожного об'єкта.
Таким чином, сума податку на нерухомість буде залежати від кількості і типу ваших об'єктів та їх загальної площі після застосування знижок.
Крім того:
- Якщо у власності платника податків є квартира більше ніж 300 кв. м або будинок більше ніж 500 кв. м, податок на таку нерухомість збільшується на 25,000 грн на рік за кожен такий об'єкт.
- Податкові органи надсилають платникам податків повідомлення про суму податку до 1 липня наступного року. Це повідомлення містить детальний розрахунок податку та реквізити для сплати, а також інформацію про адресу, площу об'єкта і пільги, якщо вони є.
- Якщо платник податків набуває новий об'єкт нерухомості, податок сплачується з місяця, коли він став власником цього об'єкта.
*Контакт-центр Державної податкової служби України надає консультації платникам податків, роз’яснення з питань податкового законодавства та допомогу у вирішенні питань, пов’язаних із податками. Загальна кількість звернень, що надійшла у минулому році сягнула цифри 1 062 448.
Як звернутися? Гаряча лінія: 0 800 501 007 (дзвінки безкоштовні). Електронна пошта: idd@tax.gov.ua. Особистий кабінет: Через електронний кабінет платника податків.
Режим роботи: Понеділок–п’ятниця, з 08:00 до 18:00.
Оподаткування доходів за кордоном: що варто знати українцям?
Якщо ви громадянин України та отримуєте дохід за межами країни, важливо пам’ятати про свої податкові зобов’язання. Вам необхідно подати декларацію про отримання доходів та сплатити податки.
Які податки необхідно сплатити?
Будь-який дохід, отриманий за кордоном, підлягає оподаткуванню в Україні. Він оподатковується за ставками:
- 18 % – податок на доходи фізичних осіб (ПДФО);
- 1,5 % – військовий збір (але тільки для доходів, отриманих до 1 січня 2025 року).
Якщо дохід був отриманий в іноземній валюті, то сума перераховуються в гривню за офіційним курсом НБУ на день нарахування доходу.
Як уникнути подвійного оподаткування?
Якщо ви вже сплатили податки за кордоном, то в Україні повторно не доведеться сплачувати податок на доходи. Але важливо, щоб ця країна мала з Україною угоду про уникнення подвійного оподаткування.
Що потрібно зробити?
- Отримати довідку з податкової іноземної країни про сплачені податки.
- Легалізувати її у тій країні, в якій були сплачені податки (наприклад, через консульство або органи, до повноважень яких належить легалізація таких документів).
- Важливо! Зараховується сума сплаченого податку за межами України у сумі, що не перевищує суму податку, яку потрібно було б сплатити в Україні.
Тобто:
- якщо за кордоном ви сплатили податок у розмірі 100 тис. грн, а в Україні вами визначено до сплати 80 тис. грн, то податок в Україні не сплачується;
- якщо ж ви сплатили за кордоном 80 тис. грн, а в Україні підлягає сплаті 100 тис. грн податку, то вам потрібно буде доплатити тільки різницю – 20 тис.
Що робити, якщо документів про сплату податків немає?
- Ви маєте подати заяву до української податкової за місцем реєстрації та перенести термін подачі декларації до 31 грудня.
Декларування благодійної допомоги
Якщо ви через російську агресію отримали тимчасовий захист за кордоном, то:
- не потрібно подавати декларацію та платити податки, якщо ви отримували грошову чи гуманітарну допомогу від іноземних урядів або благодійних фондів.
- потрібно подавати декларацію, якщо ви мали інші доходи (наприклад, зарплату або прибуток від фрілансу), навіть якщо отримували благодійну допомогу.
Як подати декларацію, перебуваючи за кордоном?
- поштою – надсилайте документи з описом вкладення не пізніше ніж за 5 днів до кінцевого терміну подання.
- електронною поштою – через систему електронного документообігу України.
Детальніше про процес подання декларацій та важливі терміни можна дізнатися за посиланнями:
Як подати декларацію читайте за посиланням: https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/866521.html.
Про терміни подання декларації: https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/865606.html.
Як отримати податкову знижку: https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/870381.html.
До уваги платників: за січень 2025 року вперше подається нова форма Податкового розрахунку
З 06 лютого 2025 діє нова форма Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (далі – Розрахунок). Вона впроваджена наказом Міністерства фінансів України від 24.01.2025 № 39 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 13 січня 2015 року № 4» (зі змінами).
Розрахунок за новою формою вперше подається за січень 2025 року. Тож ДПС наголошує на необхідності, зокрема, платникам єдиного внеску уважно заповнювати Розрахунок та перевіряти його перед направленням до податкових органів.
Звертаємо увагу, що Порядок заповнення та подання податковими агентами Розрахунку не зазнав суттєвих змін. Тобто для більшості його рядків застосовуються ті самі підходи до заповнення, що і до 06.02.2025. Порядок № 4 затверджений наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4, зареєстрованого в Міністерстві фінансів України 30.01.2015 за № 111/26556 (зі змінами).
У разі виявлення помилки у сумі нарахованого єдиного внеску, яку допущено при формуванні Розрахунку, виправлення такої помилки здійснюється платником єдиного внеску самостійно із дотриманням вимог розділу V Порядку № 4.
Також нагадуємо, що для зручності формування звітності функціонує електронний кабінет платника (https://cabinet.tax.gov.ua). Функціональність приватної частини електронного кабінету платника дозволяє формувати та направляти до податкових органів для реєстрації та обробки затверджені форми звітності, зокрема Розрахунок (форми: J0500110 – для юридичних осіб, F0500110 – для фізичних осіб).
Понад 8,0 млрд грн надійшло до зведеного бюджету від платників Дніпропетровщини протягом січня 2025 року
Платники Дніпропетровщини у січні поточного року спрямували до зведеного бюджету понад 8,0 млрд грн податків, зборів і платежів. У порівнянні з січнем 2024 року надходження збільшились на понад 2,0 млрд грн, або на 34,7 відсотків.
Податкова служба спільно з платниками виконує важливе завдання – забезпечення стабільних податкових надходжень до бюджетів. Спрощення взаємодії з платниками спрямоване на зміцнення довіри до системи податкового адміністрування та податкових органів.
Пріоритетні дії Національної стратегії доходів до 2030 року направлені на оптимізацію податкового адміністрування та забезпечення умов для збалансованої податкової політики. Реформування податкового адміністрування – важливий крок до фінансової стабільності.
Дякуємо всім за своєчасне наповнення бюджетів!
Дніпропетровщина: протягом січня до спеціального фонду держбюджету надійшло понад 973,2 млн грн «військового» ПДФО
У січні поточного року до спеціального фонду державного бюджету від платників Дніпропетровщини надійшло понад 973,2 млн грн «військового» податку на доходи фізичних осіб (ПДФО). Надходження виросли порівняно з січнем 2024 року на понад 432,3 млн грн,темп росту – майже 180,0 відсотків.
Нагадуємо, що для зручності платників на вебпорталі ДПС розміщено нові форми Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, які набрали чинності 6 лютого 2025 року.
Завантажити нові форми Податкового розрахунку та додатки можна за посиланням: https://tax.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/nakazi/63719.html.
Зупинення реєстрації в ЄРПН РК до ПН, який передбачає зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг: хто надає пояснення/копії документів?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що згідно з п. 10 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (із змінами) (далі – Порядок зупинення) у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку на додану вартість (податок) квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (ПН/РК), яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Пунктом 11 Порядку зупинення визначено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
- номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
- критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
- пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів відповідно до Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 за № 1245/34216 (із змінами).
Пунктом 192.1 ст. 192 Податкового кодексу України передбачено, що розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача – платника податку, підлягає реєстрації в ЄРПН отримувачем (покупцем) товарів/послуг, якщо передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, для чого постачальник надсилає складений розрахунок коригування отримувачу.
Отже, у разі зупинення реєстрації в ЄРПН розрахунку коригування, який передбачає зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг, пояснення та копії документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію розрахунку коригування в ЄРПН, подаються платником податків – продавцем, що зазначений в розрахунку коригування та податковій накладній, яка коригується.
Про Загальний план Державної податкової служби України удосконалення управління податковими ризиками
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Загальний план Державної податкової служби України удосконалення управління податковими ризиками демонструє зобов’язання ДПС повністю прийняти та використовувати найкращі міжнародні принципи та практики управління комплаєнс-ризиками. В сучасних податкових органах управління комплаєнс-ризиками є основним механізмом взаємодії податкового органу та платників податків. Впровадження та ініціалізація структури управління комплаєнс-ризиками мають вирішальне значення для досягнення стратегічних цілей Національної стратегії доходів України.
Метою розроблення та запровадження загального плану удосконалення та управління податковими ризиками є:
- створення платникам податків умов для кращого розуміння норм податкового законодавства, та своєчасного та якісного виконання обов’язків, визначених ПКУ;
- збільшення надходжень платежів до бюджетів та державних цільових фондів;
- зменшення тіньового сектору економіки;
- побудова системи управління податковими ризиками відповідно до світових практик.
Закон України від 18.06.2024 № 3813-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей податкового адміністрування під час воєнного стану для платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства» запроваджує новації, внесені до Податкового кодексу України, в частині впровадження податкового комплаєнсу.
Для включення до Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства платник податків має одночасно відповідати вимогам та критеріям, визначеними цим законом, серед яких такі показники, як відсутність податкового боргу та заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, відсутність фактів порушення термінів виконання податкових обов’язків щодо подання звітності тощо.
Детально ознайомитись з критеріями та перевірити відповідність суб’єкта господарювання вимогам включення до Переліку можна на субсайті «Територія високого рівня податкової довіри», який розміщено за посиланням https://tpd.tax.gov.ua.
Акцизний податок на сигарети: з 1 квітня 2025 року до мінімального акцизного податкового зобов’язання застосовується коефіцієнт 1,1
З 1 квітня до 31 грудня 2025 року виробники та імпортери сигарет застосовують коефіцієнт 1,1 до мінімального акцизного податкового зобов’язання.
За результатами декларування платниками акцизу за 2024 рік частка загальної суми податкових зобов’язань з акцизного податку у середньозваженій роздрібній ціні сигарет становить 55,8 відсотка, тобто є меншою за 60 %.
Відповідно до вимог Податкового кодексу України на вебпорталі ДПС оприлюднена інформація щодо:
- загальної суми податкових зобов'язань з акцизного податку на сигарети;
- середньозваженої роздрібної ціни продажу сигарет;
- показника (у відсотках), що характеризує частку загальної суми податкових зобов'язань з акцизного податку у середньозваженій роздрібній ціні продажу сигарет.
Розрахунок показників здійснено на підставі даних декларацій з акцизного податку всіх виробників та імпортерів сигарет за січень – грудень 2024 року,
На яких платників акцизного податку та на яку продукцію розповсюджується застосування коефіцієнта 1,1?
На всіх виробників та імпортерів тютюнових виробів за кодами згідно з УКТ ЗЕД 2402 20 90 10 (сигарети без фільтру) та 2402 20 90 20 (сигарети з фільтром).
У які періоди та при яких обставинах застосовується коефіцієнт 1,1?
- при розрахунку акцизного податку, який сплачується (з урахуванням мінімального акцизного податкового зобов’язання) за марки, отримані у період з 1 квітня по 31 грудня 2025 року поточного року (абзац другий підпункту 222.1.2 пункту 222.1 статті 222 Кодексу);
та
- при визначенні податкового зобов’язання у деклараціях з акцизного податку за звітні періоди квітень – грудень 2025 року.
Як відображатиметься в податковій звітності за 2025 рік застосування коефіцієнту 1,1 до розміру мінімального акцизного податкового зобов’язання?
У графі 17 «Мінімальне податкове зобов’язання, встановлене Кодексом (грн) за 1000 шт» додатку 2 до Декларації з акцизного податку за звітні періоди квітень – грудень 2025 року зазначається мінімальне акцизне податкове зобов’язання, збільшене на коефіцієнт 1,1.
Довідково:
Підпункт 14.1.602 пункту 14.1 статті 14 та пункт 221.6 статті 221 Податкового кодексу України з урахуванням змін, внесених законами України від 07 грудня 2017 року № 2245-VIII та від 18 липня 2024 року № 3878-ІХ.
Сервіс «Е-повідомлення» - інформування платників податків про суми помилково сплачених податкових платежів
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу.
Державною податковою службою України з метою підвищення рівня інформування платників податків про суми помилково сплачених податкових платежів, єдиного внеску запроваджено новий сервіс «Е-повідомлення».
Платники податків, користувачі електронного кабінету, мають можливість отримувати в розділі «Вхідні/вихідні документи/Вхідні/ Повідомлення» електронне інформаційне повідомлення про помилкову сплату платежів (форма J/F14900) та миттєво здійснювати направлення до територіального органу ДПС, в якому обліковуються такі суми, заяву на перерахування коштів в електронному форматі.
Форма Е-повідомлення про помилкову сплату платежів містить
Податковий номер платника
Назва та код територіального органу ДПС
код території
отримано сплату [дата платіжної інструкції] по платежу [код платежу] «[назва платежу]» в розмірі [сума] грн за платіжною інструкцією № [номер платіжної інструкції] на рахунок [ рахунок IBAN].
У разі помилкової сплати просимо подати Заяву про повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені.
Поряд з цим, посадові особи, які за даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань є керівником підприємства, установи, організації, чи самозайнятою особою, чи фізичною особою – платником податків, також мають можливість отримувати додаткове повідомлення шляхом приєднання до сервісу «Info TAX».
Звертаємо увагу, що автоматична відправка електронних інформаційних повідомлень про помилкову сплату платежів здійснюється засобами ІКС ДПС о 9 год 00 хв в робочі дні, крім понеділка, за транзакціями про сплату за попередній банківський день.
Про Національну стратегію доходів
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Національна стратегія доходів (далі – НСД), схвалена Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2023 року № 1218-р, – це дорожня карта реформування податкової системи, а також удосконалення процедур податкового адміністрування, яка необхідна для забезпечення потенціалу задоволення фіскальних потреб у середньостроковій перспективі.
Основні положення НСД узгоджені з МВФ та враховують міжнародну практику оподаткування, євроінтеграційні процеси, рекомендації Світового банку та ОЕСР.
Стратегічні цілі НСД:
- забезпечення макроекономічної та фінансової стабільності через збереження рівня мобілізації доходів та зменшення потреби у зовнішньому фінансуванні;
- забезпечення адаптації законодавства України до законодавства ЄС та виконання міжнародних зобовʼязань України в частині податкової політики та адміністрування;
- зміцнення доброчесності та довіри до контролюючих органів через посилення антикорупційних заходів та підвищення прозорості і ефективності процедур управління;
- підвищення рівня дотримання податкового законодавства платниками податків та контролюючими органами;
- створення та впровадження сучасних цифрових рішень податкового адміністрування.
Успішна реалізація НСД забезпечить стабільне збільшення доходів бюджету, закриє можливості для ухилення від оподаткування, а також підвищить рівень дотримання податкового законодавства та боротьби з тіньовою економікою.
З актуальними матеріалами щодо впровадження НСД можна ознайомитися на вебпорталі ДПС України у рубриці «Національна стратегія доходів» https://tax.gov.ua/diyalnist-/natsionalna-strategiya-dohodiv/.
Руслан Кравченко: ДПС другий місяць поспіль перевиконує план надходжень до бюджету, у лютому – на 12,1 млрд грн
Другий місяць поспіль податкові надходження перевищують показники доходів, визначені Мінфіном для ДПС. За оперативною інформацією на 19:00 перевиконання у лютому – 12,1 млрд грн. Про це на своїй сторінці у Facebook розповів Голова Державної податкової служби України Руслан Кравченко.
До загального фонду держбюджету по платежах, що контролюються ДПС, надійшло 78,8 млрд грн. Показник доходів виконаний на 118,1 %.
Загалом у січні – лютому ДПС перевиконала встановлені показники надходжень на 21,9 млрд грн (+16,5 % до плану).
«Хтось, мабуть, думав, що перевиконання на майже 10 млрд у січні – це випадковість чи щасливий збіг. Але цифри у лютому свідчать протилежне. Головне – мати мету та злагоджено командою працювати. Результат не забариться!» – наголосив Руслан Кравченко.
За його словами, перевиконання розпису у лютому зумовлено високими надходженнями від ПДВ, акцизів, ПДФО.
Зокрема:
- 26,2 млрд грн – ПДФО (+13,6 %);
- 21,6 млрд – надходження ПДВ (+13,3 %);
- понад 10,1 млрд грн – надходження від акцизу на українські товари (алкоголь, тютюн, паливо). В тому числі, перевиконання показників з надходження акцизу по тютюновим виробам на 2,5 млрд грн (+62,6 %).
- майже в 2 рази збільшилися надходження від акцизу на імпортні товари – на 2,6 млрд грн більше.
Другий місяць поспіль значні суми відшкодування ПДВ. У лютому відшкодували 13,1 млрд грн.
«Щодо блокування. Активно реалізовуємо комплекс заходів для полегшення діяльності бізнесу. Зменшуємо кількість блокування податкових накладних. Але, не раджу розслаблятися тим, хто прагне ухилятися від сплати податків. Не будете сплачувати – будемо блокувати. Боротьбу зі схемами ніхто не відміняв. Отже, у лютому кількість зупинених податкових накладних скоротилася до 0,39 %, понад 9 тис. підприємств виведені з переліку ризикових з початку року», – додав Голова ДПС.
Він подякував всім, хто сплачує податки, і команді ДПС.
Оновлено версії програмного забезпечення безоплатного ПРРО від ДПС та АРІ фіскального сервера ДПС
З урахуванням змін форми та змісту розрахункових документів/електронних розрахункових документів Державна податкова служба України оновила версії програмного забезпечення ПРРО від ДПС для операційної системи Windows, а також АРІ фіскального сервера ДПС.
Завантажити оновлену версію програмного забезпечення безоплатного ПРРО для операційної системи Windows можна тут: https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/.
Оновлена версія АРІ розміщена тут:
https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/opis-ari-fiskalnogo-servera/opis-ari--elektronniy-kabinet-/
Зміни внесено відповідно до вимог наказу Міністерства фінансів України від 22.11.2024 № 601 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 21 січня 2016 року № 13» (із змінами та доповненнями).
Військовий збір: особливості сплати для ФОПів – платників єдиного податку
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу.
Хто із ФОПів – платників єдиного податку сплачує військовий збір?
З 01.01.2025 ФОПи – платники єдиного податку 1,2,3 та 4 груп є платниками військового збору (далі – ВЗ).
Які ставки ВЗ?
- для ФОПів 1, 2 та 4 груп – 10 % від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня поточного року: у 2025 році розмір щомісячного авансового внеску з ВЗ – 800 гривень;
- для платників єдиного податку 3 групи – 1 % від отриманого доходу.
Коли сплачується ВЗ?
- ФОПи – платники єдиного податку 1, 2 та 4 груп сплачують ВЗ авансовим внеском до 20 числа кожного місяця. ВЗ можна сплатити за весь квартал або рік, але не більше, як до кінця поточного звітного року
- ФОПи – платники єдиного податку 3 групи сплачують ВЗ щоквартально протягом 10 днів після граничного строку подання податкової декларації платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця (далі – Декларація)
Як нараховуються авансові внески?
- нарахування авансових внесків ФОПам – платникам єдиного податку 1, 2 та 4 груп здійснюють контролюючі органи
В які терміни ФОПом подається Декларація?
- ФОПи – платники єдиного податку 1 та 2 груп подають Декларацію один раз на рік протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року
- ФОПи – платники єдиного податку 4 групи подають Декларацію на поточний рік не пізніше 20 лютого (суми сплаченого ВЗ за 2025 рік відображаються у Декларації за 2026 рік)
- ФОПи – платники єдиного податку 3 групи подають Декларацію протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу
У Декларації вказуються всі нараховані суми, включаючи щомісячні авансові внески з ВЗ
Коли ФОПи 1 та 2 груп подають квартальну Декларацію?
Квартальна Декларація подається у разі:
- перевищення протягом року ліміту доходу, що дозволяє використовувати певну групу єдиного податку;
- переходу на іншу групу спрощеної системи оподаткування;
- відмови від спрощеної системи оподаткування.
Наслідки незадекларованої праці
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що незадекларована праця – це коли ви працюєте без трудового договору, не платите податків і як наслідок – не отримуєте соціальних гарантій, а саме коли:
- не маєте права на відпустку, лікарняні, пенсію, соціальне страхування;
- не можете захистити себе від неправомірних дій роботодавця;
- працюєте на себе і на роботодавця, а не на себе і на країну;
Не погоджуйтеся на незадекларовану працю, адже ви втрачаєте більше, ніж заробляєте.
Задекларована праця – це ваше майбутнє і ваша гідність!
Податкова знижка за навчання: з податковою декларацією про майновий стан і доходи до контролюючого органу подаються підтверджуючі документи
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до ст. 166 Податкового кодексу (далі – ПКУ) платник податку на доходи фізичних осіб (далі – податок) має право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року.
Перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки, визначено у п. 166.3 ст. 166 ПКУ.
До даного переліку включається сума коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти таким платником податку та/або членом його сім’ї першого ступеня споріднення та/або особи, над якою встановлено опіку чи піклування, або яку влаштовано до прийомної сім’ї, дитячого будинку сімейного типу, якщо такого платника податку призначено відповідно опікуном, піклувальником, прийомним батьком, прийомною матір’ю, батьком-вихователем, матір’ю-вихователькою (п.п. 166.3.3 п. 166.3 ст. 166 ПКУ).
Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року (п.п. 166.1.2 п. 166.1 ст. 166 ПКУ).
Згідно з п.п. 166.2.1 п. 166.2 ст. 166 ПКУ до податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема, квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і особу, яка звертається за податковою знижкою (їх покупця (отримувача)), а також копіями договорів за їх наявності в яких обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк оплати за такі товари (роботи, послуги).
Копії зазначених у п.п. 166.2.1 п. 166.2 ст. 166 ПКУ документів (крім електронних розрахункових документів) надаються разом з податковою декларацією про майновий стан і доходи, а оригінали цих документів не надсилаються контролюючому органу, але підлягають зберіганню платником податку протягом строку давності, встановленого ПКУ (абзац перший п.п. 166.2.2 п. 166.2 ст. 166 ПКУ).
У разі якщо відповідні витрати підтверджені електронним розрахунковим документом, платник податків зазначає в податковій декларації лише реквізити електронного розрахункового документа (абзац другий п.п. 166.2.2 п. 166.2 ст. 166 ПКУ).
Для документального підтвердження витрат, що включаються до податкової знижки, контролюючий орган не має права вимагати від платника податку надання документів та/або їх копій, які містяться в автоматизованих інформаційних і довідкових системах, реєстрах, банках (базах) даних органів державної влади та/або органів місцевого самоврядування, інформація з яких безоплатно отримується контролюючими органами відповідно до ПКУ та міститься в інформаційних базах центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику (п.п. 166.2.3 п. 166.2 ст. 166 ПКУ).
Суспільні відносини, що виникають у процесі реалізації конституційного права людини на освіту, прав та обов’язків фізичних і юридичних осіб, які беруть участь у реалізації цього права регулює Закон України від 05 вересня 2017 року № 2145-VIII «Про освіту» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 2145).
Частиною шостою ст. 79 Закону № 2145 встановлено, що розмір та умови оплати за навчання, підготовку, перепідготовку, підвищення кваліфікації, за надання додаткових освітніх послуг встановлюються договором.
Враховуючи викладене, фізична особа – платник податку на доходи фізичних осіб, яка має право скористатися податковою знижкою щодо суми коштів, сплачених за навчання зобов’язана подати до контролюючого органу разом з податковою декларацією про майновий стан і доходи копії платіжних та розрахункових документів, зокрема, квитанції, фіскальні чеки, прибуткові касові ордери, що ідентифікують надавача послуг і особу, яка звертається за податковою знижкою (їх отримувача), а також копію договору з навчальним закладом, в якому обов’язково повинно бути відображено заклад освіти – надавача послуг і здобувача освіти – отримувача послуг, вартість таких послуг і строк оплати за такі послуги; довідку про отримані у звітному році доходи; документи, які підтверджують ступінь споріднення (у разі компенсації вартості здобуття дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти члена сім’ї першого ступеня споріднення), тощо.
Звертаємо увагу, що 31.12.2023 – останній день подання податкової декларації про майновий стан і доходи, щоб скористатись правом на податкову знижку за витратами, які понесені у 2022 році.