Людям із порушенням зору
Побудовано на платформі
Повернутися до новин

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (Криворізький регіон) інформує

Державна Податкова Служба
19.08.2025

Зміни антикорупційного законодавства:встановлено терміни перебування в Реєстрі порушників.

Закон № 4496 щодо підвищення відповідальності посадовців за корупційні правопорушення також визначає строк зберігання відомостей в Єдиному державному реєстрі осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення (Реєстру порушників). Зміни до ст. 59 Закону України «Про запобігання корупції» передбачають перебування відомостей в Реєстрі порушників:

  • один рік – для відомостей про притягнення до цивільно-правової відповідальності фізичної особи за вчинення корупційних або пов'язаних з корупцією правопорушень чи накладення адміністративного стягнення на фізичну особу за вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення;
  • до погашення або зняття судимості з особи – для відомостей про притягнення до кримінальної відповідальності фізичної особи за вчинення корупційних або пов'язаних з корупцією правопорушень;
  • п'ять років – для відомостей про юридичних осіб, до яких застосовано заходи кримінально-правового характеру (ст. 96-6 КК України) у зв’язку з вчиненням корупційного правопорушення.

Після завершення визначених строків відомості про особу в Реєстрі правопорушників підлягають виключенню.

 Змінено підслідність кримінальних справ.

Для розмежування повноважень між антикорупційними та економічними слідчими органами внесено зміни до ст. 219 КПК України щодо підслідності кримінальних справ – уточнено, які саме справи розслідують детективи Бюро економічної безпеки (БЕБ) і підвищено поріг вартості майна чи збитків, за якого справу має розслідувати Національне антикорупційне бюро України (НАБУ).

 

 Закон № 4496 знижує пороги кримінальної відповідальності за незаконне збагачення та розширює коло осіб, які можуть бути притягнуті.

Положення Закону № 4496 понизили порогові значення кримінальної відповідальності за незаконне збагачення (ст. 3685 ККУ) до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що дорівнює 9 млн 084 тис. гривень. Раніше кримінальна відповідальність посадовця наставала, якщо вартість набутих ним активів перевищувала офіційний дохід на 6,5 тис. неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (9 млн 841 тис. грн) і більше.

Крім того, до переліку осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, які можуть бути притягнуті до відповідальності за незаконне збагачення, додано нові категорії, зокрема, членів військово-лікарських комісій (ВЛК) та колишніх працівників медико-соціальних експертних комісій (МСЕК).

 

Як отримати податкову знижку?

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що право громадян скористатися податковою знижкою передбачено для платників податку на доходи фізичних осіб (ПДФО), які протягом року здійснювали витрати, що підлягають компенсації з бюджету.

Так, з 01 січня по 31 грудня 2025 року можна подавати документи на отримання податкової знижки за витратами 2024 року.

Для отримання податкової знижки платник податків подає податкову декларацію про майновий стан і доходи до контролюючого органу, в якому перебуває на обліку. До такої декларації додаються підтверджувальні документи (копії квитанції, чеків, платіжних доручень, копії договорів про надання послуг, документи про ступінь споріднення тощо), а також пред’являє паспорт та реєстраційний номер облікової картки платника податків.

Податкова декларація подається за вибором платника податків в один із таких способів:

а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою в орган ДПС за місцем обліку;

б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

в) через Електронний кабінет.

 

Заповнення реквізитів «Призначення платежу» та «Отримувач» платіжної інструкції для зарахування коштів на єдиний рахунок

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує.

Пунктом 37 Інструкції про безготівкові розрахунки в національній валюті користувачів платіжних послуг, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 29 липня 2022 року № 163 (із змінами), визначено, що до обов’язкових реквізитів платіжної інструкції належать, зокрема, унікальний ідентифікатор отримувача або найменування/прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності), код отримувача та номер його рахунку, призначення платежу.

При перерахуванні коштів на єдиний рахунок отримувачем є Державна податкова служба України, на ім’я якої у Державній казначейської служби України (Казначейство) відкрито єдиний рахунок.

Інформація щодо реквізитів єдиного рахунку (найменування, код та номер рахунку отримувача) повідомляється ДПС платнику через Електронний кабінет у день включення такого платника до Реєстру платників, які використовують єдиний рахунок.

Для зарахування коштів на єдиний рахунок платник заповнює платіжну інструкцію на їх переказ відповідно до вимог Порядку заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції під час сплати (стягнення) податків, зборів, митних, інших платежів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок), внесення авансових платежів (передоплати), грошової застави, а також у разі їх повернення, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 22.03.2023 № 148 (зі змінами та доповненнями) (далі – Порядок № 148).

Відповідно до п. 6 розд. ІІ Порядку № 148 при сплаті коштів на єдиний рахунок, відкритий у Казначействі на ім’я ДПС, платник у реквізиті «Призначення платежу» платіжної інструкції може:

1) не визначати напрям/напрями перерахування коштів з єдиного рахунка на бюджетні/небюджетні рахунки.

У такому випадку платник у реквізиті «Призначення платежу» платіжної інструкції заповнює тільки поле «Додаткова інформація запису» з інформацією щодо переказу коштів у довільній формі.

При цьому платник, використовуючи засоби Електронного кабінету, може:

- визначити напрям/напрями перерахування коштів з єдиного рахунка на бюджетні/небюджетні рахунки;

- не визначати напрям/напрями перерахування коштів з єдиного рахунка. У такому разі кошти перераховуються з єдиного рахунка на бюджетні/небюджетні рахунки на підставі податкової інформації, визначеної п. 35 прим. 1.5 ст. 35 прим. 1 Податкового кодексу України;

2) самостійно визначити напрям/напрями перерахування коштів з єдиного рахунка на бюджетні/небюджетні рахунки.

У такому випадку платник у реквізиті «Призначення платежу» платіжної інструкції заповнює такі поля:

«Номер рахунку»;

«Сума податку»;

«Інформація про податкове повідомлення (рішення)»;

«Додаткова інформація запису».

У полі «Номер рахунку» платник заповнює номер бюджетного/небюджетного рахунку;

у полі «Сума податку» платник заповнює суму, яка має бути зарахована на бюджетний/небюджетний рахунок;

у полі «Інформація про податкове повідомлення (рішення)» платник заповнює номер податкового повідомлення-рішення/рішення/вимоги та/або рішення щодо єдиного внеску (у разі якщо кошти сплачуються на підставі таких документів);

у полі «Додаткова інформація запису» платник заповнює інформацію щодо переказу коштів у довільній формі;

3) допускається оформлення платником, який використовує єдиний рахунок, платіжної інструкції одночасно за декількома напрямами перерахування на бюджетні/не бюджетні рахунки коштів, що сплачуються на єдиний рахунок.

При цьому реквізит «Призначення платежу» платіжної інструкції заповнюється стільки разів, скільки платежів сплачується платником за платіжною інструкцією, із заповненням реквізитів відповідно до п.п. 2 п. 6 розд. ІІ Порядку № 148 за кожним таким платежем.

 

Електронний кабінет: повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.

Подання документів засобами електронного зв’язку в електронній формі здійснюється платниками відповідно до норм Податкового кодексу України та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557 (зі змінами та доповненнями).

Порядок функціонування інформаційно-комунікаційної системи «Електронний кабінет» (далі – Електронний кабінет) визначається наказом Міністерства фінансів України від 14.07.2017 № 637 «Про затвердження Порядку функціонування Електронного кабінету» (зі змінами та доповненнями).

Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через вебпортал ДПС.

Вхід до приватної частини Електронного кабінету здійснюється після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, через Інтегровану систему електронної ідентифікації – id.gov.ua (MobileID та BankID), за допомогою Дія.Підпис або «хмарного» кваліфікованого електронного підпису.

Режим «Введення звітності» приватної частини Електронного кабінету забезпечує можливість створення платниками податкової, фінансової, статистичної звітності, звітності з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, зокрема, заяви про повернення помилково та/або надмiру сплачених сум грошових зобов’язань та пенi (далі – Заява), і подання її до контролюючих органів.

При створенні Заяви у режимі «Введення звітності» платник самостійно встановлює фільтр за параметрами: «рік», «період», «тип форми», зокрема «J(F)13 Запити». З переліку електронних форм обирає необхідну форму Заяви (J/F 1302002), а потім відповідний територіальний орган ДПС: «регіон», «район» (за замовчуванням встановлено орган ДПС за місцем основної реєстрації).

У запропонованій формі необхідно заповнити відповідні поля електронного документа, підписати та надіслати Заяву, при цьому реєстраційні дані платника податків заповнюються автоматично.

До Заяви платник може подати копію одного платіжного документа. Для цього у вкладці «Додатки» необхідно обрати опцію «Додати» документ довільного формату (F/J 1360102) та заповнити обов’язкові поля форми.

Оскільки у полі «Дата сплати до бюджету» Заяви вказується інформація щодо одного платіжного документа відповідно до якого була помилково або надміру сплачена сума грошових зобов’язань або пені, то з метою повернення таких сум за кількома платіжними документами, платник подає окремі Заяви за кожним платіжним документом.

Відповідно до п. 1 розд. ІІІ Порядку інформаційної взаємодії Державної податкової служби України, її територіальних органів, Державної казначейської служби України, її територіальних органів, місцевих фінансових органів у процесі повернення (перерахування) платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 11.02.2019 № 60 (зі змінами та доповненнями), зокрема, Заява подається платником до територіального органу ДПС за місцем адміністрування (обліку) помилково та/або надміру сплаченої суми.

 

Зведений бюджет: понад 55,1 млрд грн – внесок від платників Дніпропетровщини

За підсумками першого півріччя 2025 року від платників Дніпропетровщини до зведеного бюджету спрямовано понад 55,1 млрд грн податків, зборів та платежів. Порівняно із січнем – червнем 2025 року надходження зросли на понад 11,3 млрд грн, або на 26 відсотків.

При цьому до загального фонду державного бюджету надійшло майже 25,8 млрд грн, до спеціального фонду державного бюджету – понад 7,0 млрд грн, до місцевих бюджетів регіону – понад 22,3 млрд гривень.

Подяка платникам за своєчасну та у повному обсязі сплату податкових платежів – гарантію стабільного наповнення бюджетів усіх рівнів та фінансової незалежності.

 

Оновлена форма декларації з акцизного податку: відображення суми податкового зобов’язання

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області, опубліковано 31 липня 2025 о 09:46

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу платників на таке.

Державна податкова служба України з метою забезпечення належного декларування податкових зобов’язань з акцизного податку з урахуванням змін, внесених до Податкового кодексу України (далі – Кодекс) у зв’язку з набуттям чинності окремих норм Закону України від 04 грудня 2024 року № 4115-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо перегляду ставок акцизного податку на тютюнові вироби», у листі від 28.07.2025 № 18610/7/99-00-21-03-03-07 (далі – Лист № 18610) повідомила, зокрема про порядок відображення суми податкового зобов’язання з акцизного податку з урахуванням внесених змін до додатків 1 та 2 до декларації з акцизного податку із застосуванням ставок акцизного податку в євро та офіційного курсу гривні до євро.

При реалізації/ввезенні тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну, та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, при здійсненні інших операцій з такими товарами, які є об’єктом оподаткування акцизного податку, у звітності за місячні звітні періоди:

- березень (з 25.03.2025) – червень 2025 року – застосовується офіційний курс гривні до євро, що діяв станом на 01 липня 2024 року (43,2658 гривень до 1 євро);

- липень – грудень 2025 року, застосовується офіційний курс гривні до євро, що діяв станом на 01 січня 2025 року (43,6855 гривень до 1 євро).

У додатку 1 «Розрахунок суми акцизного податку з підакцизних товарів (продукції) (крім транспортних засобів) на які встановлено специфічні ставки акцизного податку» (Додаток 1) податкові зобов’язання з акцизного податку обчислюються у графі 15.2 рядка «Усього (округлення до двох знаків після коми)». Сума податкових зобов’язань з акцизного податку на тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну, та рідини, що використовуються в електронних сигаретах за операціями, які є об’єктом оподаткування визначається як сума показників по графі 15.2, які розраховані як добуток обороту з реалізації (передачі), ввезення товару (Оборот тютюн, вир гр.9), ставки акцизного податку у перерахунку на одиницю виміру товару (графа 14.1) та офіційного курсу гривні до євро – для ставки, встановленої в євро відповідно до підпунктів 215.3.2 – 215.3.3 пункту 215.3 статті 215 розділу IV, пункту 17 підрозділу 5 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу. При цьому для обрахунку операцій, які є об’єктом оподаткування (підзаголовок графи 15.2), застосовується курс Національного банку України, який є більшим на дату реалізації товару або на дату придбання марок акцизного податку.

У додатку 2 «Розрахунок суми акцизного податку з тютюнових виробів, на які встановлено специфічні та адвалорні ставки акцизного податку одночасно» (Додаток 2) податкові зобов’язання з акцизного податку обчислюються у графі 21 «Сума акцизного податку з операцій, які є об’єктом оподаткування, (графа 16 або графа 19, або графа 20, яка з них має більше значення)» проставляється у гривнях та розраховується за двома (для сигарет) або трьома (для сигарил, включаючи сигарили з відрізаними кінцями, з вмістом тютюну) ставками, що визначається шляхом порівняння обчислених сум податку та мінімального податкового зобов’язання з обсягів товару. В графі 21 до нарахування береться та сума, яка має більше значення.

Якщо платник податку у звітному періоді реалізує тютюнові вироби, які марковані марками акцизного податку, придбаними до 25 березня 2025 року, у Додатку 1 або Додатку 2 при розрахунку сум акцизного податку з такого товару (продукції) обирається розмір ставки, перерахований в гривні, який є більшим на дату його реалізації (діє ставка в євро та курс Національного банку України) або на дату придбання марок акцизного податку (діяла ставка в гривнях, при цьому графи щодо курсу євро не заповнюються).

Мінімальне акцизне податкове зобов’язання у Додатку 2 проставляється в євро згідно з Порядком заповнення граф 17, 18. При цьому графи 19, 20 заповнюються в гривнях, з урахуванням перерахунку за офіційним курсом гривні до євро, встановленого Національним банком України, що діяв на 00 годин першого дня календарного півріччя, що передує півріччю, в якому здійснюється реалізація/ввезення на митну територію тютюнових виробів. Для обрахунку (граф 19, 20) використовується курс Національного банку України, який є більшим на дату реалізації товару або на дату придбання марок акцизного податку (для продукції, яка маркована марками акцизного податку, придбаними до 25 березня 2025 року – мінімальне акцизне податкове зобов’язання в гривнях, що було чинне до 25 березня 2025 року).

При цьому, для сигарет за кодами згідно з УКТ ЗЕД 2402 20 90 10 (сигарети без фільтру) та 2402 20 90 20 (сигарети з фільтром) мінімальне акцизне податкове зобов’язання із сплати акцизного податку на такі сигарети зазначається з урахуванням застосування коефіцієнту 1,1 (у період з 01 квітня 2025 року по 31 грудня 2025 року) та відображається у графі 17 «Мінімальне податкове зобов’язання, встановлене Кодексом за 1000 шт» Додатку 2.

Лист № 18610 розміщений на вебпорталі ДПС України за посиланням https://tax.gov.ua/zakonodavstvo/podatki-ta-zbori/zagalnoderjavni-podatki/aktsizniy-podatok/listi-dps/919438.html

Довідково: Порядок заповнення та подання декларації з акцизного податку затверджено наказом Міністерства фінансів України від 23.01.2015 № 14 (зі змінами).

 

Про обчислення фізособам податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що база оподаткування об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи платника податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (податок), зменшується (п.п. 266.4.1 п. 266.4 ст. 266 Податкового кодексу України (ПКУ)):

а) для квартири/квартир незалежно від їх кількості – на 60 кв. метрів;

б) для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості – на 120 кв. метрів;

в) для різних типів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), – на 180 кв. метрів.

Підпунктом 266.7.1 п. 266.7 ст.266 ПКУ встановлено, що обчислення суми податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, з об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника житлової нерухомості у такому порядку:

а) за наявності у власності платника податку одного об’єкта житлової нерухомості, в тому числі його частки, податок обчислюється, виходячи з бази оподаткування, зменшеної відповідно до підпунктів «а» або «б» п.п. 266.4.1 п. 266.4 ст. 266 ПКУ та відповідної ставки податку;

б) за наявності у власності платника податку більше одного об’єкта житлової нерухомості одного типу, в тому числі їх часток, податок обчислюється виходячи із сумарної загальної площі таких об’єктів зменшеної відповідно до підпунктів «а» або «б» п.п. 266.4.1 п. 266.4 ст. 266 ПКУ та відповідної ставки податку;

в) за наявності у власності платника податку об’єктів житлової нерухомості різних видів, у тому числі їх часток, податок обчислюється виходячи із сумарної загальної площі таких об’єктів, зменшеної відповідно до п.п. «в» п.п. 266.4.1 п. 266.4 ст. 266 ПКУ та відповідної ставки податку;

г) сума податку, обчислена з урахуванням підпунктів «б» і «в» п.п. 266.7.1 п. 266.7 ст. 266 ПКУ, розподіляється контролюючим органом пропорційно до питомої ваги загальної площі кожного з об’єктів житлової нерухомості.

Сума обчислюється, виходячи із загальної площі кожного з об’єктів нежитлової нерухомості та відповідної ставки податку.

Звертаємо увагу, що за наявності у власності платника податку об’єкта (об’єктів) житлової нерухомості, у тому числі його частки, що перебуває у власності фізичної чи юридичної особи – платника податку, загальна площа якого перевищує 300 кв. метрів (для квартири) та/або 500 кв. метрів (для будинку), сума податку збільшується на 25 000 грн. на рік за кожен такий об’єкт житлової нерухомості (його частку) (п.п. 266.7.11 п. 266.7 ст. 266 ПКУ).

Податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, разом з детальним розрахунком суми/сум податку та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються платнику податку контролюючим органом у порядку, визначеному ст. 42 ПКУ, до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком).

Податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та відповідні платіжні реквізити, що надсилаються платнику податку, повинні містити щодо кожного з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, зокрема, але не виключно, інформацію про адресу місцезнаходження об’єкта житлової та/або нежитлової нерухомості, його площу, ставки та надані фізичним особам пільги зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

Щодо новоствореного (нововведеного) об’єкта житлової та/або нежитлової нерухомості податок сплачується фізичною особою – платником починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт.

Контролюючі органи за місцем проживання (реєстрації) платників податку в десятиденний строк інформують відповідні контролюючі органи за місцезнаходженням об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості про надіслані (вручені) платнику податку податкові повідомлення-рішення про сплату податку у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

 

Про отримання ліцензій на вирощування тютюну та реалізацію тютюнової сировини

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.

Вирощування тютюну, ферментація тютюнової сировини, виробництво тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, здійснюється суб’єктами господарювання за наявності ліцензії на право вирощування тютюну, на право ферментації тютюнової сировини, на право виробництва тютюнових виробів, на право виробництва рідин, що використовуються в електронних сигаретах, відповідно (частина перша ст. 20 Закону України від 18 червня 2024 року № 3817-ІХ «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (із змінами) (далі – Закон № 3817)).

Оптова торгівля на території України тютюновою сировиною здійснюється за наявності у суб’єкта господарювання ліцензії на право вирощування тютюну або ліцензії на право ферментації тютюнової сировини, або ліцензії на право виробництва тютюнових виробів (частина перша ст. 22 Закону № 3817).

Згідно з частиною третьою ст. 24 Закону № 3817 операції з вивезення за межі митної території України тютюнової сировини здійснюють суб’єкти господарювання за наявності ліцензії на право виробництва тютюнових виробів або на право вирощування тютюну, або на право ферментації тютюнової сировини.

Отже, суб’єкт господарювання, який планує здійснювати діяльність з вирощування тютюну та реалізовувати тютюнову сировину іншому суб’єкту господарювання повинен отримати ліцензію на право вирощування тютюну.

 

Інформаційний лист № 4/2025: Дія Сіті: актуальні питання оподаткування податком на прибуток підприємств

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на вебпорталі (https://tax.gov.ua/broshuri-ta-listivki/914361.html) повідомила таке.

З моменту запуску правового режиму Дія Сіті чимало компаній скористалися можливістю працювати за спеціальними умовами. Водночас у резидентів виникає чимало питань щодо практичного застосування норм Податкового кодексу України, зокрема, в частині оподаткування податком на прибуток підприємств.

Цей інформаційний лист підготовлено за результатами аналізу запитів, що надходять до ДПС та зустрічей з платниками податків. У ньому роз’яснено відповіді на актуальні питання, які найчастіше порушуються резидентами Дія Сіті.

Мова йде про:

- особливості визначення об’єкта оподаткування,

- кошти, які не оподатковуються податком на прибуток,

- оподаткування дивідендів,

- особливості заповнення звітності та інше.

Ознайомитися з інформаційним листом № 4/2025 можна за посиланням https://tax.gov.ua/data/material/000/782/914361/InfoList4_2025.pdf .

 

Закон України № 4115: щодо пом’якшення антифорстолінгового обмеження

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу платників на таке.

Державна податкова служба України з метою забезпечення належного декларування податкових зобов’язань з акцизного податку з урахуванням змін, внесених до Податкового кодексу України (далі – Кодекс) у зв’язку з набуттям чинності окремих норм Закону України від 04 грудня 2024 року № 4115-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо перегляду ставок акцизного податку на тютюнові вироби» (Закон України № 4115) у листі від 28.07.2025 № 18610/7/99-00-21-03-03-07 (далі – Лист № 18610) повідомила.

Підрозділ 5 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу доповнено пунктом 161 відповідно до якого, зокрема, протягом трьох звітних місяців поспіль, що передують місяцю, в якому підвищуються ставки акцизного податку на тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну, з обсягів реалізації на внутрішньому ринку тютюнових виробів виробниками та/або ввезення на митну територію України імпортерами, що перевищує 120 відсотків середньомісячного обсягу реалізації на внутрішньому ринку такої продукції або її ввезення таким підприємством-виробником та/або імпортером за попередні дев’ять місяців, що передують трьом звітним місяцям поспіль, що передують місяцю, в якому підвищуються ставки акцизного податку на тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну, акцизний податок сплачується із застосуванням коефіцієнта 1,5.

Тобто, 115 відсотків замінено 120 відсотками, що пом’якшує обмеження обсягів реалізації на внутрішньому ринку тютюнових виробів виробниками та/або ввезення на митну територію України імпортерами тютюнових виробів перед підвищенням ставок акцизного податку на тютюнові вироби.

Отже, у додатку 1 «Розрахунок суми акцизного податку з підакцизних товарів (продукції) (крім транспортних засобів) на які встановлено специфічні ставки акцизного податку» (Додаток 1) та додатку 2 «Розрахунок суми акцизного податку з тютюнових виробів, на які встановлено специфічні та адвалорні ставки акцизного податку одночасно» (Додаток 2) до декларації з акцизного податку враховані зміни (пом’якшення антифорстолінгового обмеження) шляхом заміни цифри «115» на «120», а саме: у графах 17-20 Додатку 1 та у графах 22-25 Додатку 2. 

Лист № 18610 розміщений на вебпорталі ДПС України за посиланням https://tax.gov.ua/zakonodavstvo/podatki-ta-zbori/zagalnoderjavni-podatki/aktsizniy-podatok/listi-dps/919438.html

 

Валютний нагляд: як уникнути ризиків та пені

Державна податкова служба України звертає увагу підприємств, які здійснюють зовнішньоекономічну діяльність, на необхідність дотримання правил валютного законодавства.

Якщо ви здійснюєте:

експорт – валютна виручка має бути зарахована на рахунок в українському банку у строк, встановлений Національним банком України;

імпорт – товари (роботи, послуги) мають бути своєчасно отриманими.

За порушення строків розрахунків нараховується пеня у розмірі 0,3 % від суми заборгованості за кожен день прострочення, але не більше 100 % заборгованості.

Використовуйте законодавчі механізми захисту для бізнесу: 

своєчасно та в повному обсязі надавайте документи про здійснені зовнішньоекономічні операції до уповноважених банківських установ;

отримайте висновок Мінекономіки про подовження строку розрахунків;

звертайтеся до суду (арбітражу) з позовом щодо стягнення заборгованості з нерезидента;

засвідчуйте наявність форс-мажорних обставин, які унеможливили своєчасно завершити розрахунки в відповідних уповноважених органах.

Наголошуємо: ДПС не ставить за мету штрафувати. Перевірки відбуваються лише за наявності інформації про порушення валютного законодавства, отриманої від банків.

 

Діалог влади та бізнесу: довіра формується на відкритості і чесності

Чергова зустріч у рамках регіональної платформи «Діалог влади та бізнесу» зібрала представників бізнес-спільноти з різних районів Дніпропетровщини. Діалог відбувся за участю керівників департаменту економічного розвитку Дніпропетровської облдержадміністрації та структурних підрозділів Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС).

«Надважливо для нас мати зворотний зв’язок. Ми хочемо чути вас, щоб знати, які питання потребують вирішення. Для нас ключове – створення комфорту для кожного платника податків,» – зазначила очільниця податкової служби Дніпропетровщини Теодозія Чернецька.

На зустрічі розглядалося декілька важливих питань. Серед них підтвердження виникнення та закінчення дії форс-мажорних обставин за зовнішньоекономічними контрактами під час дії воєнного стану. Податківці наголосили, що у разі задокументованого підтвердження об’єктивної неможливості виконати конкретний обов’язок через обставини непереборної сили, виконання договору за операціями з експорту або імпорту товарів зупиняється на весь період дії форс-мажорних обставин та поновлюється з дня, наступного за днем закінчення дії таких обставин.

Чимала увага була приділена застосуванню реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій (РРО/ПРРО) при здійсненні розрахунків у безготівковій формі через установи банку та під час реалізацій товарів(послуг) через мережу Інтернет. Системний аналіз та контроль за використанням електронних платіжних систем показав, що більшість суб’єктів господарювання, діяльність яких відбувається через мережу Інтернет відповідально застосовують при розрахунках РРО/ПРРО. Однак, як показали перевірки є і ті, хто нехтує законодавством. Несумлінним платникам нагадали, що за незастосування РРО/ПРРО та невидачу чеків з 1 серпня штрафи стягують у повному обсязі: 100 % – вартості товарів (робіт, послуг) при першому порушенні і 150 % – вартості товарів (робіт, послуг) при кожному наступному порушенні.

Також, розглянули актуальні питання застосування спрощеної системи оподаткування фізичними особами – підприємцями (ФОП). Нині на Дніпропетровщині понад 160 тисяч ФОПів, з них більше 133 тисяч підприємців працюють на єдиному податку. Фахівці ГУ ДПС зупинилися на важливих аспектах спрощеної системи оподаткування в залежності від виду діяльності, кількості найманих осіб та граничного обсягу отриманого доходу, дедлайнах реєстрації та сплати податку.

Під час спілкування учасники зустрічі отримали фахові відповіді на актуальні питання.

Для роз’яснення діючого законодавства податкова служба Дніпропетровщини використовує всі можливі сучасні інструменти та формати спілкування. Вони знаходять позитивний відгук у платників.

Довіра сформована на відкритості і чесності є важливим фактором формування позитивної атмосфери у бізнес-середовищі та сприяє підвищенню податкової культури.

 

Результати опрацювання інформації, отриманої від ДПС України, сервісу «Пульс», державної установи

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області, опубліковано 13 серпня 2025 о 11:48

Якісний та своєчасний розгляд інформації, яка надходить засобами спеціалізованої автоматизованої системи – сервіс «Пульс» від Контакт – центру ДПС – один з важливих напрямків роботи Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС).

Всього у січні – липні 2025 року до сервісу «Пульс» на розгляд надійшло 74 інформаційні картки зі зверненнями від фізичних і юридичних осіб (далі – звернення).

Найбільшу питому вагу складають звернення з наступних питань:

  • щодо нарахувань в ІКП – 40 звернень (54,1%);
  • щодо отримання адміністративної послуги – 11 звернень (14,9%);
  • щодо роботи ЦОП – 1 звернення (1,4%);
  • відмова у реєстрації звітності в електронному вигляді – 2 звернення (2,7%);
  • ненадання відповіді на усні або письмові звернення – 13 звернень (17,6%);
  • проблеми при реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних – 1 звернення (1,4%);
  • проблема при отриманні податкової знижки – 2 звернення (2,7%).

Також у січні – липні 2025 року ГУ ДПС забезпечено своєчасний розгляд 135 звернень, які надійшли на розгляд від державної установи «Урядовий контактний центр».

Загальна тематика письмових звернень:

  • питання щодо сплати земельного податку, податку на додану вартість, податку на майно, єдиного внеску – 52 (38,5%);
  • надання податкових консультацій оподаткування спадщини та інші питання – 23 (17,0%);
  • контрольно-перевірочна робота – 21 (15,6%);
  • податкова заборгованість – 11 (8,1%);
  • отримання чи відмова від реєстраційного номера облікової картки платника податків – 11 (8,1%);
  • податкова знижка – 3 (2,2%);
  • отримання довідки про доходи – 2 (1,5%);
  • інші питання – 12 (9,0%).

У порівнянні з аналогічним періодом 2024 року загальна кількість звернень платників податків, які надійшли на розгляд від державної установи «Урядовий контактний центр» у 2025 році збільшилась на 54 одиниці (січень – липень 2024 – 81 звернення).

На «Гарячу лінію голови Дніпропетровської ОДА» надійшло 19 звернень.      Загальна тематика звернень:

  • питання щодо сплати земельного податку, податку на додану вартість, податку на майно, єдиного внеску – 8 звернень (42,1%);
  • контрольно-перевірочна робота – 6 (31,6%);
  • отримання чи відмова від реєстраційного номера облікової картки платника податків – 2 (10,5%);
  • отримання довідки про доходи – 1 (5,3%);
  • інші питання – 2 (10,5%).

Порівняно з відповідним періодом 2024 року загальна кількість звернень на «Гарячу лінію голови Дніпропетровської ОДА» збільшилась на 12 одиниць (січень –  липень 2024 – 7 звернень).

 

2025 © Усі права захищено
Слідкуйте за новинами
Побудовано на платформі

Для забезпечення зручності у користуванні цим сайтом деякі сервіси використовують технологічні особливості, а саме - cookie. Таке функціональне рішення дозволить вам не вводити одну і ту ж інформацію кожен раз, коли ви повертаєтесь на цю сторінку, або переходите з однієї сторінки на іншу тощо. Залишаючись, ви даєте згоду на використання cookie.  Докладніше