Людям із порушенням зору
Побудовано на платформі
Повернутися до новин

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (Криворізький регіон) інформує

Державна Податкова Служба
03.03.2025

До уваги неприбуткових установ і організацій!

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що Державна податкова служба України з метою належної організації роботи щодо ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі – Реєстр) листом від 27.01.2025 № 2187/7/99-00-21-02-01-07 (далі – Лист № 2187) повідомила.

01 січня 2025 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2024 року № 1514 «Про внесення змін до Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру» (далі – Постанова № 1514).

У зв’язку зі змінами, внесеними пунктом 16 розділу І Закону України від 23 лютого 2024 року № 3603-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо вдосконалення онлайн-комунікації з платниками податків та уточнення окремих положень законодавства» до підпункту 133.4.1 пункту 133.4 статті 133 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру (далі – Порядок), затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 440 (зі змінами), узгоджено з чинними положеннями Кодексу в частині визначення можливості внесення установ та організацій до Реєстру не тільки під час державної реєстрації створення юридичної особи, а й під час подання заяви про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу.

У Порядку враховано зміни, внесені до статей 13 та 17 Закону України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» (далі – Закон № 755) законами України від 12 травня 2022 року № 2255-IX «Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення механізму протидії рейдерству» та від 06 жовтня 2022 року № 2654-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законів України щодо особливостей оподаткування підприємницької діяльності електронних резидентів», у частині інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань та інформаційними системами державних органів, у тому числі інформаційними системами ДПС, а також стосовно переліку документів, що подаються заявником для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу.

Також у Порядку враховано зміни, внесені до Кодексу Законом України від 07 лютого 2023 року № 2918-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо електронної ідентифікації та електронних довірчих послуг» (далі – Закон № 2918), зокрема щодо можливості здійснення платниками податків листування з контролюючими органами через електронний кабінет засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» (далі – Закон № 2155), від 22 травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» (далі – Закон № 851), від 05 липня 1994 року № 80/94-ВР «Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах» (далі – Закон № 80/94-ВР), від 02 жовтня 1992 року № 2657-XII «Про інформацію» (далі – Закон № 2657) та від 18 листопада 2021 року № 1907-IX «Про публічні електронні реєстри» (далі – Закон № 1907).

Крім того, з метою узгодження із Законом № 1907, який встановлює правові, організаційні і фінансові засади створення та функціонування публічних електронних реєстрів з метою захисту прав та інтересів фізичних та юридичних осіб під час створення, зберігання, оброблення та використання інформації у публічних електронних реєстрах, Порядок, зокрема, доповнено визначенням терміна «Реєстр» і зазначено, що ДПС є власником, держателем, адміністратором Реєстру, який забезпечує створення, формування, ведення та функціонування Реєстру.

Щодо змін, внесених до Порядку

У Постанові № 1514 викладено пункт 1 Порядку у новій редакції, у якій зазначено, що Порядок визначає процедуру функціонування Реєстру, механізм і вимоги щодо створення, формування, ведення, зберігання, доступу, захисту реєстрових даних, надання відомостей, що містяться в Реєстрі, відповідно до законодавства.

В абзаці другому пункту 1 Порядку визначено термін «Реєстр» як складову інформаційно-комунікаційної системи ДПС, що забезпечує збирання, зберігання, накопичення, захист, облік, відображення, оброблення реєстрових даних та надання реєстрової інформації, яка містить податкову інформацію, зібрану відповідно до Кодексу, про неприбуткові підприємства, установи та організації, які відповідають вимогам пункту 133.4 статті 133 Кодексу.

В абзаці третьому пункту 1 Порядку передбачено, що у Порядку вживаються терміни у значеннях, наведених у Кодексі і законах №№ 2155, 851, 80/94-ВР, 2657 та 1907, а також інших законах і прийнятих відповідно до них нормативно-правових актах.

Пункт 2 Порядку викладено у новій редакції, в якій враховані вимоги Закону № 1907 щодо створення та функціонування публічних електронних реєстрів, у частині того, що виключно законом або іншим актом законодавства, згідно з яким створений реєстр, визначаються відомості, зазначені у Законі № 1907.

З урахуванням вимог, зазначених у Законі № 1907, пункт 2 Порядку доповнено відомостями щодо Реєстру, у якому, серед іншого, зазначаються:

назва держателя реєстру;

назва та/або вимоги до адміністратора;

вимоги до публічних реєстраторів;

вимоги до створювачів;

фінансові джерела створення програмно-технічних засобів реєстру та право власності на них;

вимоги до інтеграції із Системою електронної взаємодії;

вимоги до обробки та захисту персональних даних, інших реєстрових даних та інформації;

джерела фінансового забезпечення функціонування реєстру;

вимоги до системи управління ризиками та інформування суб’єктів інформаційної взаємодії і правоволодільців про порушення цілісності реєстрової інформації, її несанкціонованої обробки;

порядок обов’язкового інформування правоволодільця про запити будь-яких осіб щодо інформації про нього та належні йому майно, майнові, правові та інші спеціальні статуси, а також про збирання, оброблення, внесення такої інформації до відповідних реєстрів, її зміну та видалення, тощо.

З метою узгодження Порядку з вимогами пункту 133.4 статті 133 Кодексу в частині визначення можливості внесення установ та організацій до Реєстру не тільки під час державної реєстрації створення юридичної особи, а й під час подання заяви про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, у пункті 4 Порядку:

уточнено редакцію абзацу двадцять другого в частині, що зареєстровані установи та організації (новостворені), які подали в установленому порядку документи для внесення до Реєстру під час або протягом десяти днів із дня державної реєстрації створення юридичної особи та які за результатами розгляду таких документів внесено до Реєстру, для цілей оподаткування податком на прибуток підприємств вважаються неприбутковими організаціями з дня державної реєстрації створення юридичної особи;

доповнено новим абзацом двадцять третім у частині, що установи та організації, які під час або протягом десяти днів із дня державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу подали документи про включення до Реєстру і які за результатами розгляду цих документів включені до Реєстру, для цілей оподаткування податком на прибуток підприємств вважаються неприбутковими організаціями з дня державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу.

З метою узгодження Порядку з вимогами статей 13 та 17 Закону № 755 в частині інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань та інформаційними системами державних органів, у тому числі інформаційними системами ДПС, а також стосовно переліку документів, що подаються заявником для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, у пункті 6 Порядку:

виключено абзац шостий, яким визначався один зі способів подання (надіслання) неприбутковою організацією реєстраційної заяви та копій документів, необхідних для включення до Реєстру, зокрема, державному реєстратору як додаток до заяви про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу в разі внесення до установчих документів змін, які впливають на систему оподаткування неприбуткової організації;

уточнено редакцію абзацу сьомого в частині, що під час державної реєстрації створення юридичної особи або державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу у відповідній заяві про державну реєстрацію створення юридичної особи або державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу в разі внесення до установчих документів змін, які впливають на систему оподаткування неприбуткової організації, заявник може зазначати прохання про включення до Реєстру без подання окремої заяви. Згідно із Законом № 755 разом з відомостями про державну реєстрацію створення юридичної особи або державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу технічний адміністратор Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань в електронній формі в установленому порядку забезпечує передачу до контролюючого органу відомостей із відповідної заяви про державну реєстрацію створення юридичної особи або державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу про включення підприємства, установи, організації до Реєстру;

уточнено редакцію абзацу восьмого в частині, що на підставі отриманих в електронній формі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань відомостей із відповідної заяви про державну реєстрацію створення юридичної особи або державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу про включення підприємства, установи, організації до Реєстру в автоматичному режимі створюється електронна реєстраційна заява за формою № 1-РН згідно з додатком 1.

Крім того, з метою спрощення адміністрування неприбуткових установ та організацій та дотримання вимог Кодексу, пункт 8 Порядку доповнено абзацом дванадцятим у частині, що якщо після державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу контролюючий орган встановив невідповідність неприбуткової організації вимогам пункту 133.4 статті 133 Кодексу, він приймає рішення про виключення організації з Реєстру з дня державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу.

З метою узгодження Порядку з вимогами Закону № 2918 у частині можливості здійснення платниками податків листування з контролюючими органами через електронний кабінет засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів №№ 2155, 851, 80/94-ВР, 2657 та 1907, абзац п’ятий пункту 121 Порядку викладено у новій редакції в частині, що неприбуткові організації можуть подати до контролюючого органу запит про отримання витягу з Реєстру засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів №№ 851 та 2155.

Також Постановою № 1514 внесені зміни до окремих додатків до Порядку, а саме:

у додатку 1 «Реєстраційна заява платника податку» виноску «1» викладено в новій редакції, якою доповнено положенням, що реєстраційна заява генерується в автоматичному режимі у разі надходження з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань відомостей із відповідної заяви не тільки про державну реєстрацію створення юридичної особи та про включення до Реєстру, а також у разі державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу;

назви додатка 4 «Витяг з Реєстру неприбуткових установ та організацій» та додатка 5 «Повідомлення про відсутність відомостей про платника у Реєстрі неприбуткових установ та організацій» доповнено відомостями про дату і номер електронного документа.

 

Зміни до розрахункових документів

З 1 березня субʼєкти господарювання, що надають послуги з виконання платіжних операцій, зобовʼязані видавати фіскальні чеки за новою формою та змістом – фіскальний касовий чек за операціями з приймання коштів для подальшого їх переказу.

Зміни внесені наказом Міністерства фінансів України. 

Що зміниться у фіскальних чеках? 

Виключені реквізити:

- номер ID картки; 

- підпис касира; 

- підпис держателя електронного платіжного засобу.

Додано реквізити:

- засіб оплати; 

- валюта розрахунку;  

- реквізити паспорта покупця при продажу алкоголю та тютюну в магазинах безмитної торгівлі; 

- вміст QR-коду доповнено пошуковим запитом для перевірки чека в Системі обліку РРО;  

- код автентифікації повідомлення (MAC) чека для РРО;  

- вага одиниці тютюнового виробу (зазначається для сигарил, тютюну та тютюнових виробів, що реалізуються в наборі) та кількість тютюнових виробів в одиниці товару (пачці), міцність алкогольних напоїв та об’єму (у літрах) одиниці товару (пляшки) (для алкогольних напоїв) при продажу у магазинах безмитної торгівлі; 

- сума решти.

До 1 березня 2025 року можна використовувати старі форми чеків на програмних РРО та касових апаратах, які зареєстровані у Держреєстрі РРО. 

Довідково:

Зміни до Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів внесено наказом Міністерства фінансів України від 22.11.2024 № 601 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 21 січня 2016 року № 13», зі змінами.

 

Надали в оренду власну квартиру іншій фізичній особі – задекларуйте отриманий дохід!

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що триває Деклараційна кампанія 2025.

Відповідно до п.п. 170.1.5 п. 170.1 ст. 170 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), якщо фізична особа – орендар не є самозайнятою особою, особою, відповідальною за нарахування та сплату (перерахування) податку на доходи фізичних осіб (далі – податок) до бюджету, є платник податку  орендодавець.

При цьому:

а) такий орендодавець самостійно нараховує та сплачує податок до бюджету в строки, встановлені Кодексом для квартального звітного (податкового) періоду, а саме: протягом 40 календарних днів, після останнього дня такого звітного (податкового) кварталу.

Сума отриманого доходу, сума сплаченого протягом звітного податкового року податку та податкового зобов'язання за результатами такого року відображаються у річній податковій декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація);

б) у разі вчинення нотаріальної дії щодо посвідчення договору оренди об'єктів нерухомості нотаріус зобов'язаний надіслати інформацію про такий договір контролюючому органу за податковою адресою платника податку – орендодавця за формою та у спосіб, встановлені Кабінетом Міністрів України. За порушення порядку та/або строків подання зазначеної інформації нотаріус несе відповідальність, передбачену ст. 1191 Кодексу.

Отже, якщо платник податку, який отримує доходи від особи, яка не є податковим агентом, то такий платник зобов'язаний включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу та подати Декларацію за наслідками звітного податкового року, а також сплатити податок з таких доходів (п.п. 168.2.1. п. 168.2 ст. 168 Кодексу).

Тобто, у разі, якщо платник податку протягом 2024 року здавав в оренду власну квартиру іншій фізичній особі (не податковому агенту), такий платник податку за наслідками 2024 року зобов’язаний подати Декларацію.

 

Проведено засідання підгрупи у міськвиконкомі

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Криворізький район) інформує.

У виконавчому комітеті Криворізької міської ради відбулось засідання підгрупи з правоохоронними та контролюючими органами щодо надходження акцизного податку та виконання показників доходів бюджету.

На засіданні обговорили питання дотримання суб’єктами господарювання вимог законодавства, що регулює обіг підакцизних товарів та заходи протидії нелегальній торгівлі контрабандними товарами.

 

Погашення податкового боргу обговорювалось під час засідання міської ради

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Криворізький район) повідомляє.

Днями, у виконкомі Криворізької міської ради проведено засідання робочої групи щодо виконання планових показників бюджету Криворізької міської територіальної громади та скорочення податкового боргу до місцевого бюджету.

На засіданні обговорили стан податкової заборгованості до місцевого бюджету та заходи направлені на погашення боргу.

 

Інтерв’ю: Декларування доходів за 2024 рік

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Криворізький район) інформує.

Днями, начальник Криворізької ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Ганна Познякова надала інтерв’ю для представників медіа щодо кампанії декларування доходів громадян, отриманих у 2024 році.

З початку 2025року стартувала кампанія декларування доходів громадян, отриманих у 2024 році, тож громадянам необхідно прозвітувати про свої доходи.

 «Ганно Іванівно скажіть будь ласка, яким громадянам необхідно звітувати про отримані доходи?

Обов’язок громадянина подати річну податкову декларацію передбачає Конституція України.

Зокрема, стаття 67 зобов’язує кожного сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом. Відповідно до вказаної законодавчої норми «Усі громадяни щорічно подають до податкових інспекцій за місцем проживання декларації про свій майновий стан та доходи за минулий рік у порядку, встановленому законом».

Відповідно до норм Податкового кодексу України (далі - ПКУ) громадяни, які подають податкові декларації про доходи,  розподіляються на дві категорії: особи, які зобов’язані подати річну декларацію та особи, які мають право подати декларацію. 

До громадян, які зобов’язані подавати податкову декларацію про майновий стан і доходиналежать громадяни, які отримували доходи, із яких під час їх нарахування чи виплати протягом 2024 року податок не утримувався, чи одержували доходи від фізичних осіб, які не мають статусу податкових агентів, а також отримували іноземні доходи.

До найпоширеніших випадків декларування доходів відносяться зокрема:

- доходи, отримані від прийняття спадщини/дарунків від осіб, які не є членами сім’ї першого та другого ступеня споріднення;

- доходи від здачі в оренду власного рухомого чи нерухомого майна,

- доходи від продажу власного рухомого / нерухомого майна,

- доходи від продажу інвестиційних активів;

- доходи отримані із-за кордону та інше.

Якщо фізична особа отримала перелічені доходи, то вона має їх обов’язково задекларувати та сплатити у загальному випадку податок на доходи фізичних осіб 18% та 1,5% військовий збір.

Який документ повинна надати контролюючому органу фізична особа-резидент, яка отримала іноземні доходи, якщо податки сплачувалися за межами України?

Фізична особа – резидент, яка отримала іноземний дохід та сплатила податки за межами України, для отримання права на зарахування сплачених податків повинна надати довідку від державного органу країни, де отримувався такий дохід (прибуток), уповноваженого справляти такий податок, про суму сплаченого податку та збору, а також про базу та/або об’єкт оподаткування. Зазначена довідка підлягає легалізації у відповідній країні, відповідній закордонній дипломатичній установі України, якщо інше не передбачено чинними міжнародними договорами України.

Який термін подання декларації про отримані доходи та терміни сплати?

Громадяни, які зобов’язані подати декларацію, повинні це зробити до 1 травня 2025 року. А декларацію на отримання податкової знижки, громадяни подають включно пo 31 грудня 2025 року.

Щодо термінів сплати слід зазначити, що відповідно до п.п.179.7 ст. 179 ПКУ  фізична особа зобов'язана самостійно до 1 серпня 2025 року сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену в поданій нею податковій декларації.

Хто звільняється від обов’язкy подавати декларацію про майновий стан і доходи?

Вiдобов’язкy подання декларації звільняються платники податку, якi є неповнолітніми абo недієздатними особами, перебувають нa утриманні батьків (опікунів) aбо держави станом на кінець звітнoго податкового року. В цьому випадку обов’язoк подання декларації покладається на батьків чи опікунів (піклувальників). Також, звільняються вiдoбов’язкy подання декларації особи, якi перебувають під арештом aбо є затриманими чи засудженими дo позбавлення волі, перебувaють в полоні aбо ув’язненні на території iнших держав станом на кінець граничнoгo строку подання декларації; перебувають нa строковій військовій службі, перебувають у розшуку стaном на кінець звітногo податкового року.

Також, п.п. 174.2.1 п.174.2 ст 174 ПКУ передбачено оподаткування за нульовою ставкою:

а) об'єкти спадщини, що успадковуються членами сім'ї спадкодавця першого та другого ступенів споріднення (батьки,діти,чоловік, дружина, брат,сестра, дід, баба);

б) вартість власності, що успадковується особою, яка є особою з інвалідністю I групи або має статус дитини-сироти або дитини, позбавленої батьківського піклування, та вартість власності, що успадковуються дитиною з інвалідністю;

в) грошові заощадження, поміщені до 2 січня 1992 року в установи Ощадного банку СРСР та державного страхування СРСР, що діяли на території України, а також у державні цінні папери (облігації Державної цільової безпроцентної позики 1990 року, облігації Державної внутрішньої виграшної позики 1982 року, державні казначейські зобов'язання СРСР, сертифікати Ощадного банку СРСР) та грошові заощадження громадян України, поміщені в установи Ощадного банку України та колишнього Укрдержстраху протягом 1992-1994 років, погашення яких не відбулося, що успадковуються будь-яким спадкоємцем.

Куди і як подаються декларації?

Фізична особа — платник податку подає декларацію за звітний податковий період у встановлені ПКУ строки до контролюючого органу за своєю податковою адресою, тобто за місцем проживання фізичної особи, за яким вона береться на облік як платник податку в контролюючому органі.

Це можна зробити такими способами: особисто або уповноваженою на це особою; надіслати поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення або засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу.

В умовах сьогодення платники мають можливість дистанційного спілкування з податковою зокрема в електронному сервісі «Електронний кабінет».  Скористатись кабінетом можливо як з персональних комп’ютерів так і з телефонів, сервіс працює безкоштовно.

Щоб подати декларацію в електронному вигляді через Електронний кабінет, платнику податків необхідно мати кваліфікований електронний підпис.

У разі необхідності платники зможуть отримати безкоштовні консультації і допомогу в заповненні податкової декларації про майновий стан і доходи в приміщені Центру обслуговування платників, який розташований за адресою: м. Кривий Ріг, вул. Гірничих інженерів 4А (колишня вул. Пушкіна).

Тож. Шановні громадяни міста! Закликаємо вас виконати свій конституційний обов’язок та задекларувати доходи отримані на протязі 2024року, адже сплачуючи податок наповнюється бюджет держави в цей складний час. Не зволікайте та вчасно задекларувати свої доходи.»

2025 © Усі права захищено
Слідкуйте за новинами
Побудовано на платформі

Для забезпечення зручності у користуванні цим сайтом деякі сервіси використовують технологічні особливості, а саме - cookie. Таке функціональне рішення дозволить вам не вводити одну і ту ж інформацію кожен раз, коли ви повертаєтесь на цю сторінку, або переходите з однієї сторінки на іншу тощо. Залишаючись, ви даєте згоду на використання cookie.  Докладніше