Людям із порушенням зору
Побудовано на платформі
Повернутися до новин

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (Криворізький регіон) інформує

Державна Податкова Служба
11.02.2025

До якого контролюючого органу мають звертатися фізичні особи, які володіють кількома об’єктами житлової чи нежитлової нерухомості в різних населених пунктах, щоб звірити дані?

Платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за своєю податковою адресою для проведення звірки даних щодо:

- об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;

- розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;

- права на користування пільгою зі сплати податку;

- розміру ставки податку;

- нарахованої суми податку.

Якщо дані контролюючих органів не співпадають з даними підтвердженими платником податку на підставі відповідних оригіналів документів, такими як документи на право власності, податкова служба робить перерахунок за його адресою і надсилає нове повідомлення-рішення. Попереднє рішення вважається скасованим.

Якщо платник податків подає документи на нерухомість, якої немає в базі даних інформаційних систем центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, сплата податку здійснюється на підставі поданих платником відомостей. Це діє до отримання податковою службою інформації від реєстраційних органів про перехід права власності на об’єкт оподаткування.

 

Податкова служба Дніпропетровщини на зв’язку: є питання – звертайтесь!

Для інформаційної підтримки платників у податковій службі Дніпропетровщини працюють номери телефонів «гарячих ліній», за якими можна отримати консультації податківців за 22 напрямками.

Номери телефонів «гарячих ліній» розміщені на субсайті «Головне управління ДПС у Дніпропетровській області» за посиланням https://dp.tax.gov.ua/okremi-storinki/informatsiya--scho-oprilyudnyuetsya-rozporya/771495.html 

Звертаємо увагу, що під час повітряної тривоги телефони не працюють.

 

Які документи та до якого контролюючого органу необхідно подати для отримання ліцензії на роздрібну торгівлю пальним з 01.01.2025?

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до частини шостої ст. 41 Закону України від 18 червня 2024 року № 3817-ІХ «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (із змінами) (далі – Закон № 3817) ліцензії на право роздрібної торгівлі, зокрема, пальним надаються та їхня дія припиняється органами ліцензування – територіальними органами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.

Згідно з частиною другою ст. 43 Закону № 3817 для отримання ліцензії суб’єкт господарювання подає до органу ліцензування заяву про отримання ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності у паперовій або електронній формі у порядку, визначеному ст. 42 Податкового кодексу України (далі – ПКУ). Перелік відомостей, що зазначаються у заяві про отримання ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності визначено частиною третьою ст. 43 Закону № 3817.

Відповідно до частини п’ятої ст. 43 Закону № 3817 до заяви про отримання ліцензії на право, зокрема, роздрібної торгівлі пальним додатково додаються копії:

- документів, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою із зазначенням кадастрового номера земельної ділянки (у разі відсутності кадастрового номера земельної ділянки у зазначених документах надається витяг з Державного земельного кадастру про таку земельну ділянку), на якій розташовано об’єкт роздрібної торгівлі пальним, чинних на дату подання заяви та/або на дату введення такого об’єкта в експлуатацію (зазначені документи не подаються у разі розміщення об’єкта нерухомого майна на території порту, за умови подання документів, що підтверджують право користування портовою інфраструктурою).

Для бункерувальника подаються копії документів, що засвідчують право його власника або користувача на розміщення такого бункерувальника в акваторії водойми згідно із законодавством України (договір оренди/суборенди причальної стінки чи стоянки в порту або інші документи, що засвідчують право власника або користувача бункерувальника на розміщення бункерувальника в акваторії водойми) (п. 1 частини п’ятої ст. 43 Закону № 3817);

- сертифіката про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкта нерухомого майна, що підтверджує прийняття закінченого будівництвом об’єкта нерухомого майна в експлуатацію, щодо всіх об’єктів нерухомого майна, розташованих у місці роздрібної торгівлі пальним, необхідних для здійснення такої діяльності, - для об’єктів нерухомого майна, введених в експлуатацію у встановленому законодавством порядку з 01 травня 2011 року;

технічного паспорта та/або інвентаризаційної справи, та/або довідки про технічні характеристики об’єкта нерухомого майна, що підтверджують функціональне призначення об’єкта нерухомого майна, що видані бюро технічної інвентаризації або фізичною особою - підприємцем, або юридичною особою, у складі якої працюють один або більше виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури, що пройшли професійну атестацію та отримали кваліфікаційний сертифікат на право виконання робіт з технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна відповідно до Закону України від 20 травня 1999 року № 687-XIV «Про архітектурну діяльність», - для об’єктів нерухомого майна, введених в експлуатацію у встановленому законодавством порядку до 30 квітня 2011 року включно, розташованих у місці роздрібної торгівлі пальним, необхідних для здійснення такої діяльності.

Підтвердженням введення в експлуатацію об’єктів нерухомого майна, призначених для роздрібної торгівлі пальним, право приватної власності на які виникло у порядку, визначеному законами України від 04 березня 1992 року № 2163-XII «Про приватизацію державного майна» та від 06 березня 1992 року № 2171-XII «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)», є реєстрація права власності у порядку, визначеному Законом України від 01 липня 2004 року № 1952-IV «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

У разі якщо документи, зазначені у пп. 1, 2 частини п’ятої ст. 43 Закону № 3817, видані (оформлені) іншій особі, ніж заявник, заявник додатково подає документи, що підтверджують його право на використання відповідного об’єкта нерухомого майна (п. 2 частини п’ятої ст. 43 Закону № 3817);

- свідоцтва про право власності та/або користування на судно, свідоцтва про придатність судна до плавання або класифікаційного свідоцтва на судно, або акта огляду судна, що видані у встановленому законом порядку, - для бункерувальника (п. 3 частини п’ятої ст. 43 Закону № 3817);

- дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки або декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці (п. 6 частини п’ятої ст. 43 Закону № 3817);

- документа/документів, що засвідчують право власності або право користування спеціалізованими транспортними засобами для перевезення балонів із скрапленим вуглеводневим газом, з яких здійснюватиметься роздрібна торгівля скрапленим вуглеводневим газом у балонах для побутових потреб населення та інших споживачів (для ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним (скрапленим вуглеводневим газом у балонах для побутових потреб населення та інших споживачів) із спеціалізованих транспортних засобів для перевезення балонів із скрапленим вуглеводневим газом) (п. 8 частини п’ятої ст. 43 Закону № 3817).

При поданні заяви про отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним копії документів, передбачених пп. 1, 2, 6 частини п’ятої ст. 43 Закону № 3817, не подаються, якщо заявником є суб’єкт господарювання державного сектору економіки або суб’єкт господарювання, власником якого є суб’єкт господарювання державного сектору економіки, який разом із заявою про отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним подав копію одного з таких документів:

документа, що підтверджує приймання суб’єктом господарювання об’єкта нерухомого майна за договором управління майном, укладеним між суб’єктом господарювання - заявником та Національним агентством України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, у порядку, передбаченому ст. 21 прим. 1 Закону України від 10 листопада 2015 року № 772-VIII «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів», на підставі рішення Кабінету Міністрів України;

документа, що підтверджує приймання суб’єктом господарювання нерухомого майна, примусово відчуженого або вилученого у власника в умовах правового режиму воєнного стану згідно із законами України від 12 травня 2015 року      № 389-VIII «Про правовий режим воєнного стану» (далі – Закон № 389), від 17 травня 2012 року № 4765-VI «Про передачу, примусове відчуження або вилучення майна в умовах правового режиму воєнного чи надзвичайного стану» (далі – Закон № 4765);

документа, що підтверджує передачу акцій суб’єкта господарювання у межах процедури примусового відчуження або вилучення в умовах правового режиму воєнного стану згідно із законами № 389 та № 4765. Дія цього абзацу поширюється на об’єкти нерухомого майна, які на день передачі акцій суб’єкта господарювання перебували у власності такого суб’єкта господарювання, який мав діючу ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним;

документа, що підтверджує приймання суб’єктом господарювання на підставі рішення Кабінету Міністрів України в управління нерухомого майна, стягнутого у дохід держави згідно із Законом України від 14 серпня 2014 року № 1644-VII «Про санкції»;

документа, що підтверджує приймання суб’єктом господарювання на підставі рішення Кабінету Міністрів України у господарське відання та/або в управління об’єктів нерухомого майна, що перебувають у власності Російської Федерації та її резидентів, примусово вилучених відповідно до Закону України від 03 березня 2022 року № 2116-IX «Про основні засади примусового вилучення в Україні об’єктів права власності Російської Федерації та її резидентів».

Копії документів, передбачених пп. 1, 2, 6 частини п’ятої ст. 43 Закону № 3817, суб’єкт господарювання державного сектору економіки або суб’єкт господарювання, власником якого є суб’єкт господарювання державного сектору економіки, має подати до контролюючого органу протягом двох років з дня подання заяви про отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним. У разі припинення ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, отриманої у порядку, встановленому частиною п’ятою ст. 43 Закону № 3817, при поданні повторної заяви про отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним суб’єкт господарювання має подати всі документи, передбачені цією частиною.

 

Дохід виплачено самозайнятій особі: чи потрібно податковому агенту у розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку...

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що відповідно до п.п. «б» п. 176.2 ст. 176 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) особи, які відповідно до ПКУ мають статус податкових агентів, та платники єдиного внеску зобов’язані подавати у строки, встановлені ПКУ для податкового місяця, податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (Розрахунок), до контролюючого органу за основним місцем обліку.

Тобто, у разі нарахування (виплати) доходів податковий агент повинен відобразити в Розрахунку такі виплачені доходи на користь всіх платників податків – фізичних осіб, в тому числі виплачені на користь самозайнятих осіб (фізичних осіб – підприємців та осіб, що проводять незалежну професійну діяльність).

 

До уваги суб’єктів господарювання, які здійснюють виробництво, оптову, роздрібну торгівлю пальним та зберігання пального!

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.

До 01 січня 2025 року порядок отримання та сплати чергових платежів за ліцензії на право виробництва, оптової, роздрібної торгівлі пальним та зберігання пального було визначено Законом України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 481).

Відповідно до ст. 4 Закону № 481 ліцензії на право виробництва, зокрема, пального видавались безстроково, а сплата за такі ліцензії здійснювалась щорічно відповідно до визначеної річної вартості.

Згідно ст. 15 Закону № 481 ліцензії на право оптової, роздрібної торгівлі пальним та зберігання пального видавались терміном на 5 років, а сплата за такі ліцензії здійснювалась щорічно відповідно до визначеної річної вартості.

З 01 січня 2025 року розмір річної плати за ліцензії на право оптової торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах встановлено ст.ст. 50-51 та ст. 53 Закону України від 18 червня 2024 року № 3817-IX «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (із змінами) (далі – Закон № 3817) в сумі, що розраховується від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня звітного (податкового) року, в якому здійснюється платіж.

При цьому, п. 3 розд. ХІІІ «Перехідні положення»» Закону № 3817 встановлено, що ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності, видані відповідно до Закону № 481 до 01 січня 2025 року, вважаються чинними та підтверджують право на провадження відповідного виду (видів) господарської діяльності до завершення строку, на який їх було видано (для ліцензій, виданих на визначений строк), або до дня припинення їхньої дії в порядку, визначеному Законом № 3817.

Суб’єкт господарювання зобов’язаний забезпечити сплату чергової річної плати за надану ліцензію на право провадження відповідного виду господарської діяльності до початку кожного наступного річного періоду (ст. 54 Закону № 3817).

Враховуючи викладене, річна плата за ліцензії визначається у розмірі, встановленому на 01 січня податкового року, в якому настає строк сплати наступного чергового річного платежу.

Отже, з 01.01.2025 черговий платіж за ліцензію на право виробництва, оптової, роздрібної торгівлі пальним та зберігання пального, що була отримана до 01 січня 2025 року сплачується щорічно, до початку кожного наступного річного періоду у розмірах, що визначені статтями 50 – 51 та ст. 53 Закону № 3817.

 

Новостворена юридична особа не реєструвалась платником ПДВ: чи подається після проведення реєстрації в ЄДР заява за ф. № 1-ОПП з інформацією про головного бухгалтера?

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.

Відповідно до п. 66.1 ст. 66 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) підставами для внесення змін до облікових даних платників податків є, зокрема:

інформація органів державної реєстрації;

документально підтверджена інформація, що надається платниками податків.

Частиною четвертою ст. 8 Закону України від 16 липня 1999 року № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 996) визначено, що для забезпечення ведення бухгалтерського обліку підприємство самостійно з дотриманням вимог Закону № 996 обирає форми його організації:

введення до штату підприємства посади бухгалтера або створення бухгалтерської служби на чолі з головним бухгалтером;

користування послугами спеціаліста з бухгалтерського обліку, зареєстрованого як підприємець, який здійснює підприємницьку діяльність без створення юридичної особи;

ведення на договірних засадах бухгалтерського обліку централізованою бухгалтерією або підприємством, суб’єктом підприємницької діяльності, самозайнятою особою, що провадять діяльність у сфері бухгалтерського обліку та/або аудиторської діяльності;

самостійне ведення бухгалтерського обліку та складання звітності безпосередньо власником або керівником підприємства. Ця форма організації бухгалтерського обліку не може застосовуватися на підприємствах, звітність яких повинна оприлюднюватися, та в бюджетних установах.

Підприємство, що становить суспільний інтерес, зобов’язане утворити бухгалтерську службу на чолі з головним бухгалтером, до складу якої входять не менше двох осіб. Положення абзацу шостого частини четвертої ст. 8 Закону № 996 не поширюється на недержавні пенсійні фонди та інститути спільного інвестування.

Відповідно до ст. 9 Закону України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» із змінами та доповненнями в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР) містяться такі відомості щодо юридичної особи, як, зокрема, відомості про керівника юридичної особи, а за бажанням юридичної особи – також про інших осіб, які можуть вчиняти дії від імені юридичної особи, у тому числі підписувати договори, подавати документи для державної реєстрації тощо.

Разом з тим, ЄДР не містить інформації про головного бухгалтера.

Порядок внесення змін до облікових даних платників податків встановлено розд. ІХ Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 із змінами та доповненнями (далі – Порядок № 1588).

Згідно з п. 66.4 ст. 66 ПКУ та п. 9.3 розд. IX Порядку № 1588 платники податків – юридичні особи та відокремлені підрозділи юридичних осіб зобов’язані подати відомості стосовно осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку юридичної особи, відокремлених підрозділів юридичної особи до контролюючого органу у 10-денний строк з дня взяття на облік чи виникнення змін у облікових даних платників податків, шляхом подання заяви за ф. № 1-ОПП з позначкою «Зміна відповідальних осіб: особи, відповідальної за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку». У разі надходження від платників податків заяви за ф. № 1-ОПП з позначкою «Зміна відповідальних осіб: особи, відповідальної за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку» контролюючі органи вносять відповідні зміни до Єдиного банку даних юридичних осіб.

При подані заяви за ф. № 1-ОПП з позначкою «Зміна відповідальних осіб: особи, відповідальної за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку» заповнюються 1, 2, 4 та 10 розділи заяви за ф. № 1-ОПП, при цьому інформація про засновників не подається.

Відомості стосовно осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку юридичної особи, також оновлюються контролюючими органами у Єдиному банку даних юридичних осіб на підставі реєстраційної заяви платника податку на додану вартість (про реєстрацію, перереєстрацію або внесення змін), якщо така реєстраційна заява була подана в один із способів, визначених п. 183.7 ст. 183 розд. V ПКУ, та задоволена контролюючим органом.

У цьому разі платник податків звільняється від подання до контролюючого органу заяви за ф. № 1-ОПП у зв’язку із зміною відомостей стосовно осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку юридичної особи.

Платники податків можуть подати заяву за ф. № 1-ОПП з позначкою «Зміна відповідальних осіб: особи, відповідальної за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку» технічними засобами електронних комунікацій в електронній формі з дотриманням вимог Закону України від 22 травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг», Закону України від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги».

Тобто, після проведення державної реєстрації новостворена юридична особа, яка не реєструвалась платником податку на додану вартість, подає до контролюючого органу заяву за ф. № 1-ОПП з позначкою «Зміна відповідальних осіб: особи, відповідальної за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку» з інформацією про головного бухгалтера у 10-денний строк з дня взяття на облік.

 

Юридична особа придбала (орендує) транспортний засіб для службового користування: заповнення графи «Місцезнаходження об’єкта оподаткування» розд. 3 повідомлення за ф. № 20-ОПП

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до п. 63.3 ст. 63 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) та п. 8.1 розд. VIIІ Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 із змінами та доповненнями (далі – Порядок № 1588) платник податків зобов’язаний стати на облік у відповідних контролюючих органах за основним та неосновним місцем обліку, повідомляти про всі об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, контролюючий орган за основним місцем обліку у порядку, встановленому розд. VIIІ Порядку № 1588.

Об’єктами оподаткування і об’єктами, пов’язаними з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (далі – об’єкти оподаткування), є майно та дії, у зв’язку з якими у платника податків виникають обов’язки щодо сплати податків та зборів (п. 8.2 розд. VIIІ Порядку № 1588).

Заява про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за формою № 20-ОПП (далі – Заява за  ф. № 20-ОПП) подається протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків.

У Заяві за ф. № 20-ОПП надається інформація про всі об’єкти оподаткування, що є власними, орендованими або переданими в оренду (п. 8.4 розд. VIIІ Порядку № 1588).

Форма Заяви за ф. 20-ОПП наведена у додатку 10 до Порядку № 1588, відповідно до якої передбачено заповнення граф «Місцезнаходження об’єкта оподаткування» розд. 3.

Інформація про однотипні (за видом, використанням, станом та видом права власності) автомобільні транспортні засоби, які не є пунктами пересувної роздрібної торгівлі, громадського харчування або послуг, інших ніж пасажирські та вантажні перевезення, може бути подана в Заяві за ф. № 20-ОПП як узагальнена з типом об’єкта оподаткування «автомобільні транспортні засоби» та зазначенням кількості таких транспортних засобів в графі 17 «Реєстраційний номер об’єкта оподаткування».

Таким чином, якщо юридична особа придбала (орендує) транспортний засіб для службового користування, то протягом 10 робочих днів після придбання (оформлення договору оренди) подається Заява за ф. № 20-ОПП до контролюючого органу за основним місцем обліку, де у графах «Місцезнаходження об’єкта оподаткування» розд. 3 зазначається адреса місцезнаходження транспортного засобу.

 

До уваги юридичних осіб – платників єдиного податку четвертої групи!

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.

Відповідно до п.п. 14.1.114 прим. 2 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) мінімальне податкове зобов’язання (МПЗ) – це мінімальна величина податкового зобов’язання із сплати податків, зборів, платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, пов’язаних з виробництвом та реалізацією власної сільськогосподарської продукції та/або з власністю та/або користуванням (орендою, суборендою, емфітевзисом, постійним користуванням) земельними ділянками, віднесеними до сільськогосподарських угідь, розрахована відповідно до ПКУ. Сума МПЗ, визначених щодо кожної із земельних ділянок, право користування якими належить одній, зокрема, юридичній особі, є загальним МПЗ.

Визначення МПЗ передбачено ст. 38 прим. 1 ПКУ.

МПЗ щодо земельної ділянки, нормативна грошова оцінка якої проведена обчислюється за формулою, наведеною у п. 38 прим. 1.1 ст. 38 прим. 1 ПКУ, елементом якої є коефіцієнт «К», який становить 0,05.

МПЗ щодо земельної ділянки, нормативна грошова оцінка якої не проведена обчислюється за формулою, наведеною у п. 38 прим. 1.2 ст. 38 прим. 1 ПКУ, елементом якої є коефіцієнт «К», який становить 0,05.

Водночас, тимчасово, для розрахунку МПЗ за 2022 та 2023 податкові (звітні) роки коефіцієнт «К», визначений у підпунктах 38 прим. 1.1.1 і 38 прим. 1.1.2 п. 38 прим. 1.1 ст. 38 прим. 1 ПКУ, застосовується із значенням 0,04.

Поряд з цим, п. 67 прим. 1 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ встановлено, що при визначенні МПЗ за 2025 рік та наступні роки, закінчуючи роком, у якому буде припинено або скасовано воєнний стан, введений Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, коефіцієнт «К», визначений у підпунктах 38 прим.1.1.1 і 38 прим. 1.1.2 п. 38 прим. 1.1 ст. 38 прим. 1 ПКУ, застосовується із значенням 0,057.

Враховуючи те, що при визначенні МПЗ за 2024 рік нормами ПКУ не передбачено іншого значення коефіцієнту «К», ніж встановленого у підпунктах 38 прим.1.1.1 і 38 прим. 1.1.2 п. 38 прим. 1.1 ст. 38 прим. 1 ПКУ, то юридичні особи – платники єдиного податку четвертої групи при розрахунку МПЗ за 2024 рік у графі 7 додатка 3 «Розрахунок загального мінімального податкового зобов’язання за податковий (звітний) рік» до податкової декларації платника єдиного податку четвертої групи на 2025 рік зазначають коефіцієнт «К» – 0,05.

 

Комунікаційна податкова платформа – взаємодія з бізнесом та громадськістю в ефективному форматі

Потребуєте детальних роз’яснень законодавства?

Необхідно оперативно вирішити нагальні питання податкової сфери?

Маєте пропозиції щодо необхідності проведення певних заходів за визначеною тематикою?

Звертайтесь на комунікаційну податкову платформу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області.

Звернення від представників бізнесу та громадськості приймаються на електронну скриньку dp.ikc@tax.gov.ua.

 

Неприбуткові організації отримали додаткові можливості для допомоги військовим та цивільним

Розширено умови перебування благодійних організацій у Реєстрі неприбуткових установ та організацій, а також доповнено перелік отримувачів допомоги від неприбуткових організацій, яких внесено до зазначеного Реєстру. 

Відповідні зміни до Податкового кодексу набули чинності 30 грудня 2024 року. 

Що саме змінилося?

  1. Благодійні організації мають право  здійснювати виплати своїм працівникам без ризику втратити статус неприбуткової організації. 

Йдеться про такі виплати:

- компенсації та інші виплати (включаючи ті, що є додатковим благом) за умови, що такі компенсації та інші виплати пов’язані з діяльністю організації і передбачені її статутом та/або іншими документами та не суперечать Закону України «Про благодійну діяльність та благодійні організації»;

- ці компенсації та інші виплати не повинні перевищувати 25 % від загальних адміністративних витрат благодійної організації за рік.  

  1. Коло  отримувачів благодійної допомоги від неприбуткових організацій під час воєнного або надзвичайного стану доповнено переліком з числа фізичних осіб (крім засновників, учасників неприбуткових організацій або пов’язаних з ними осіб):  

- військовослужбовці, учасники бойових дій та співробітники силових структур тощо;

- члени родин військових у разі їх поранення чи загибелі;

- працівники підприємств і організацій, сил цивільного захисту, які беруть або брали участь у заходах із забезпечення національної безпеки та оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації, перебуваючи безпосередньо в районах бойових дій. 

Таким чином, неприбуткові організації отримали додаткові можливості для допомоги військовим та цивільним.

Довідково: Закон України від 17 грудня 2024 року № 4143-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо звільнення від оподаткування податком на додану вартість операцій з ввезення на митну територію України окремих товарів оборонного призначення» набрав чинності 30 грудня 2024 року.

 

Cервіс «Пульс» Державної податкової служби України

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що сервіс «Пульс» приймає звернення фізичних осіб та суб’єктів господарювання (далі – Заявники) щодо неправомірних дій або бездіяльності працівників податкової служби, а також про можливі корупційні дії з їхнього боку (далі – Інформація).

Надати інформацію можна, здійснивши наступне:

Крок 1 

Наберіть номер телефону 0800-501-007.

Крок 2 

Прослухавши інтерактивний голосовий автовідповідач з 8.00 до 19.00, у п'ятницю з 8.00 до 18.00 (крім суботи та неділі) – послідовно оберіть напрямок «5» та натисніть 1.

Крок 3

Зачекайте з’єднання з працівником та залиште Інформацію.

При наданні Інформації назвіть своє прізвище, ім’я, по батькові (найменування суб’єкта господарювання), контактний телефон, місце проживання/реєстрації, а також прізвище, ім’я, по батькові та посаду працівника органу ДПС, з яким пов’язана подія, дата, місце і суть події, конкретні обставини, зауваження, прохання чи вимоги. Якщо Заявник не бажає називати своє прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання/реєстрації, Інформація реєструється як анонімна.

У разі звернення представника Заявника обов’язково надаються відомості стосовно його повноважень здійснювати представництво законних інтересів та ведення справ Заявника, пов’язаних із сплатою податків, на підставі закону або довіреності. Якщо представник Заявника не надає такі дані, Інформація на сервіс «Пульс» не приймається.

Крок 4

У неробочий час з 19.00 до 8.00, у п'ятницю з 18.00 (також субота та неділя) Інформацію можна залишити на інтерактивний автовідповідач.

Також її можна надіслати на електронну пошту idd@tax.gov.ua.

Звертаємо увагу, що реєструючи звернення Ви даєте згоду на запис розмови технічними засобами та обробку і використання персональних даних згідно з законодавством.

Про результати розгляду Інформації Заявники повідомляються невідкладно або протягом 3 робочих днів. Якщо інформація потребує додаткового розгляду, то загальний термін її опрацювання може бути подовжено.

Не повідомляються Заявникам результати розгляду анонімної Інформації  та повідомлень про наявність на офіційному вебпорталі/субсайтах ДПС недостовірної/застарілої інформації; методологічних чи технічних проблем в роботі електронних сервісів, систем та відомості щодо мінімізації сплати податків, зборів, єдиного внесу на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, що надходять електронною поштою.

 

Формування Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства здійснюється автоматично

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.

Відповідно до Закону України від 18 червня 2024 року № 3813-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей податкового адміністрування під час воєнного стану для платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства» Державною податковою службою України здійснюється щоквартальне формування Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства (далі – Перелік).

ДПС забезпечує формування та затвердження Переліку не пізніше останнього робочого дня березня, травня, серпня та листопада. Перелік оприлюднюється на офіційному вебпорталі ДПС на п’ятнадцятий робочий день з дня його затвердження.

Формування Переліку платників відбувається автоматично. Джерелами інформації для формування Переліку є:

- податкова звітність платника податків, подана ним до контролюючого органу, у терміни, встановлені Податковим кодексом України (ПКУ);

- податкова інформація з інформаційно-комунікаційних систем ДПС та інших джерел, отримана в порядку та спосіб, визначений ПКУ. 

Розрахунок показників вимог, критеріїв та середніх показників критеріїв здійснюється на підставі даних податкової звітності, поданої платником податків, та відомостей, отриманих від центральних органів виконавчої влади та інших органів у порядку інформаційної взаємодії.

Розраховані середні показники, які використовуються для формування Переліку, публікуються протягом 5 робочих днів після його затвердження. Критерії включення до Переліку враховують різні фактори, такі як рівень сплати податків, нарахування заробітної плати тощо. Детально ознайомитись з критеріями та перевірити відповідність суб’єкта господарювання вимогам включення до Переліку можна на субсайті «Територія високого рівня податкової довіри», який розміщено за посиланням https://tpd.tax.gov.ua.

Субсайт пропонує користувачам наступні сервіси:

- список платників податків юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, які відповідають визначеним законом умовам (можливість перевірити по коду ЄДРПОУ/РНОКПП, чи входить суб’єкт господарювання до Переліку,);

- перевірку власних показників (відповіднсть/невідповідністть критеріям);

- можливість аналізу по галузям (середні показники сплати податків до бюджету з податку на прибуток, ПДВ, ПДФО, єдиного податку, резидентів Дія.Сіті та середньої заробітної плати по галузі).

Крім того, на субсайті «Територія високого рівня податкової довіри» розміщені відповіді на найпоширеніші питання платників стосовно комплаєнсу та формування Переліку.

Метою проєкту «Територія високого рівня податкової довіри» є те, щоб більшість платників податків мала високий рівень добровільного та свідомого виконання податкового законодавства.

 

Засідання міської робочої групи з питань податку на доходи фізичних осіб

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Криворізький район) повідомляє.

Днями, у виконавчому комітеті Криворізької міської ради відбулось засідання міської робочої групи з питань справляння  сплати податку на доходи фізичних осіб, виконання показників доходів бюджету Криворізької міської територіальної громади та мобілізації додаткових надходжень до бюджету.

На засіданні було розглянуто виконання дохідної частини місцевого бюджету за 2024 рік та проведено аналіз надходжень податку на доходи фізичних осіб.

Визначено заходи щодо розширення бази оподаткування та відповідного збільшення дохідної частини місцевого бюджету.

 

Засідання районної комісії в онлайн форматі

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Криворізький район) інформує.

Нещодавно, в онлайн режимі було проведено засіданні районної комісії Криворізької районної військової адміністрації з питань погашення заборгованості з виплати заробітної плати, пенсій та інших соціальних виплат.

На засіданні обговорювались питання щодо заборгованості із заробітної плати, виплати заробітної плати працівникам підприємств нижче законодавчо встановленого мінімуму та по відшкодуванню пенсій, що обліковується за підприємствами Криворізького району

За підсумками проведеного засідання, прийняті відповідні рішення та поставлені задачі суб’єктам господарювання стосовно вжиття невідкладних заходів для погашення вищезазначених заборгованостей.

 

Проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія»

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Криворізький район) інформує.

В Криворізькій ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» щодо актуальних питань податкового законодавства.

Платники запитували щодо декларування доходів та подання декларації про майновий стан і доходи, особливості податкового адміністрування під час воєнного стану для платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства, реєстрацію РРО/ПРРО, офіційне оформлення працівників та інше.

На всі поставлені питання в ході сеансу «гарячої лінії» були надані роз’яснення в межах чинного законодавства.

 

 

2025 © Усі права захищено
Слідкуйте за новинами
Побудовано на платформі

Для забезпечення зручності у користуванні цим сайтом деякі сервіси використовують технологічні особливості, а саме - cookie. Таке функціональне рішення дозволить вам не вводити одну і ту ж інформацію кожен раз, коли ви повертаєтесь на цю сторінку, або переходите з однієї сторінки на іншу тощо. Залишаючись, ви даєте згоду на використання cookie.  Докладніше